شناسهٔ خبر: 34255541 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سجاد خالقی اعلام کرد: «بازی عوض شده»! + عکس

کتاب مجموعه داستان کوتاه «بازی عوض شده» نوشته سجاد خالقی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سجاد خالقی که متولد ۱۳۶۴ در شهر نافچ استان چهار محال و بختیاری است، پیش از این نیز با حضور در جشنواره های مختلف ادبی از جمله: جشنواره کبوتر حرم (امام رضا) سال های ۹۰ و ۹۱ و ۹۳، جشنواره شهر پر چراغ (استانی) سال ۹۰، جایزه ادبی یوسف سال ۹۰، جشنواره ادبیات کودک و نوجوان سال۹۲، جشنواره داستان بروجن (استانی) سال ۹۲، جشنواره دانشجویی مهرباران سال۹۲، جشنواره داستان انقلاب سال ۹۲، موفق شده بود رتبه های برتر را کسب نماید.

کتاب «بازی عوض شده» شامل داستان های کوتاه برگزیده در حوزه انقلاب و دفاع مقدس می باشد. سیر زمانی این مجموعه که از ۱۱ داستان تشکیل شده از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا جانبازی شخصیت داستان است.

«مادر و کدر»، «بازی‌عوض شده»، «مردی در مقابل»، «و دیگر هیچ»، «بازی از نو»، «تاریک، روشن، تاریک، روشن، تاریک روشن...»، «پشت این دیوارها کسی هست»، «آدم‌ها روی پل»، «تا همیشه این‌جا کسی هست»، «حال من جور دیگری است» و داستانی به نام «همه چیز از همه‌چیز شروع شد» عنوان یازده داستان کوتاه این کتاب است.

در بخشی از داستان «مردی در مقابل» می‌خوانیم:

دلش ضعف رفت. در قمقمه را باز کرد و آب داغ را روی لب‌ها ریخت؛ بوی لاستیک داغ توی شکمش زد. قمقمه را زیر صخره گذاشت و دستش را روی ساق پا کشید؛ پانسمان باز شده بود. خون گرم و لزج، آرام آرام از زخم بیرون می‌آمد و روی پوتین دلمه بسته بود. پانسمان را دوباره روی زخم گذاشت. نفسش را حبس کرد و محکم گره زد. بدنش به عرق نشست. درد که خوابید، نفسش را بیرون داد. چشمش را پاک کرد و دوباره پشت تفنگش خزید. هنوز خبری نبود. بی‌هدف دوربین را به سمت کوه‌های اطراف چرخاند؛ به سمت سنگر کمین بچه‌ها؛ جایی که الان مهدی نشسته بود و به او فکر می‌کرد. دوباره چشمش خسته شد. درست در نهصد متراش در دامنه‌ی کوه روبرویی، چیزی توجهش را جلب کرد. چشمش را از دوربین جدا کرد و با دست مالید و دوباره به دوربین چسباند؛ روبه‌روی سنگر کمین خودی، چیزی روی زمین چنبره زده بود و بین خارها می‌پیچید. نفسش بند آمد. چشمش را دوباره فشار داد تا سیاه شد؛ سیاه شد و بعد سرخ؛ سرخ مثل نقطه‌ای که وسط پیشانی حسن و علی و حاجی و خیلی‌های دیگر نشست و همه را عزادار کرد شبح کار خودش را می‌کرد؛ روز بود یا شب، دشت بود یا کوه. هر جا بود و همیشه موفق بود...»
 سجاد خالقی، داستان‌نویس جوان استان چهارمهال و بختیاری، برگزیده جایزه ادبی یوسف برای نوشتن داستان «مردی در مقابل» و جشنواره داستان انقلاب برای خلق داستان «بازی عوض شده» است.

کتاب بازی عوض شد به قلم سجاد خالقی در قطع رقطعی و ۷۲ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با ۲۰ درصد تخفیف کتاب را تهیه نمایند.

نظر شما