شناسهٔ خبر: 34255470 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ناکامی استقلال و پرسپولیس در خرید گلزن خارجی در سه تلاش آخر

چند مهاجم خارجی آخری که پرسپولیس و استقلال خریده‌اند، نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

صاحب‌خبر -

استقلال و پرسپولیس برای لیگ نوزدهم تصمیم گرفته‌اند با حضور یک مهاجم خارجی خط حمله‌ی خود را تکمیل کنند. استقلالی‌ها شیخ دیاباته را با سر و صدای زیاد به ایران آورده‌اند و پرسپولیسی‌ها هم اگر نتوانند مهدی طارمی را جذب کنند، به دنبال جذب یک مهاجم خارجی گلزن هستند. با وجود اینکه دو تیم پرطرفدار پایتخت امید بسته‌اند به درخشش مهاجم خارجی برای لیگ نوزدهم اما اکثر مهاجمان خارجی که اخیرا به این دو تیم آمده‌اند، عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند. در این گزارش عملکرد سه مهاجم آخری که دو تیم پرطرفدار پایتخت جذب کرده‌اند را بررسی کرده‌ایم. 

 

اوکراینی‌ها برگشتی

برای لیگ شانزدهم دو بازیکن بی کیفیت اوکراینی به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ اضافه شدند. ولادیمیر پریموف یکی از این دو بازیکن بود که برای گلزنی به عنوان مهاجم به پرسپولیس آمد اما عملکرد بسیار ضعیفی در این تیم داشت. پریمیوف 10 بازی برای پرسپولیس انجام داد که در این 10 بازی موفق نشد برای سرخپوشان پایتخت گلی به ثمر برساند. این مهاجم اوکراینی فقط یک گل زد که آن گل هم در جام حذفی بود. 

 

ناکام مشترک

گادوین منشا در لیگ هفدهم از جمع پیکانی‌ها جدا شد و با سر و صدای زیاد به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست. او در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قابل قبولی داشت اما هیچ وقت نتوانست درخشش خود در پیکان را در پرسپولیس تکرار کند. منشا که گل صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به الدحیل قطر زد یک و نیم فصل در جمع سرخپوشان پایتخت حضور داشت. منشا 42 بار در لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفت که در این 42 بازی 5 گل برای پرسپولیسی‌ها به ثمر رساند و 3 بار هم به هم تیمی‌های خود پاس گل داد تا عملکرد او به عنوان یک مهاجم در پرسپولیس قابل قبول نباشد. هر چند او در لیگ قهرمانان نمره قبولی گرفت.

منشا در پایان نیم فصل اول لیگ هجدهم از پرسپولیس کنار گذاشته شد و به عنوان بازیکن آزاد راهی رقیب سنتی آن‌ها استقلال شد. او در استقلال هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در یک نیم فصل فقط یک گل برای آبی‌های پایتخت به ثمر رساند و 3 پاس گل هم به هم تیمی‌های خود داد. 

 

جانشین ضعیف

مامه تیام یکی از بهترین مهاجمان خارجی‌ای است که به فوتبال ایران آمد. او در نیم فصل حضور خود در استقلال توانست عملکرد قابل قبولی در این تیم داشته باشد و با ترک استقلال انتظار می‌رفت مهاجم خارجی‌ای که جایگزین او می‌شود بتواند کیفیت فنی تیام را داشته باشد اما الحاجی گرو که جایگزین تیام در استقلال شد نتوانست عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. گرو که در ابتدای لیگ هجدهم به استقلال تهران آمد در حالی ایران را ترک کرد که در یک نیم فصل حتی موفق نشد یک گل در لیگ برتر به ثمر برساند. گرو فقط یک گل برای استقلال در جام حذفی به ثمر رساند که آن گل هم از روی نقطه پنالتی بود. در پایان نیم فصل اول لیگ هجدهم با توجه به اینکه استقلالی‌ها از این مهاجم رضایت نداشتند، گرو مجبور شد از جمع شاگردان وینفرد شفر آلمانی جدا شود. 

 

نیم فصل نه چندان درخشان

استقلالی‌ها که دو بازیکن کم کیفیت خارجی در ابتدای لیگ هجدهم جذب کرده بودند، در نیم فصل دوم با کنار گذاشتن این دو بازیکن چند خارجی دیگر را به جمع بازیکنان خود اضافه کردند. یکی از بازیکنانی که به جمع آبی‌های پایتخت اضافه شد، ایسما بود. ایسما در 13 بازی‌ای که برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت عملکرد بدی نداشت اما درخشان هم نبود. در نهایت کار خود با استقلال را با 3 گل زده و یک پاس گل در لیگ برتر به پایان رساند. حضور ایسما در استقلال نیم فصل بیشتر طول نکشید و این بازیکن در لیگ نوزدهم در فوتبال ایران حضور ندارد. 

 

ناکامی با یک گل در لیگ

پرسپولیسی‌ها در نیم فصل دوم لیگ هجدهم ماریو بودیمیر کروات را به ایران آوردند. این مهاجم قد بلند که با سر و صدای زیاد به جمع سرخپوشان پایتخت پیوسته بود، تقریبا نتوانست انتظارات را برآورده کند و فقط 2 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. بودیمیر یک گل در لیگ قهرمانان آسیا زد و دومین گل او برای پرسپولیس، گل قهرمانی سرخ‌ها در لیگ برتر مقابل پارس جنوبی جم بوده است. این مهاجم کروات در پایان فصل و با توجه به اینکه برانکو ایوانکوویچ هم پرسپولیس را ترک کرده بود از این تیم جدا شد. برانکو اعتقاد زیادی به بودیمیر داشت و درصورت ماندن در پرسپولیس این بازیکن را حفظ می‌کرد./ وبسایت نود

 

نظر شما