شناسهٔ خبر: 34254374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در تهران کشف شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیرمجاز و فاسد در غرب تهران کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از اداره کل دامپزشکی استان تهران، دکتر مجید محمدیان اعلام کرد: انواع لاشه پرندگان بومی که بصورت غیرمجاز کشتار شده بودند کشف شد و همچنین مقدار قابل توجهی گوشت و آلایش خوراکی منجمد شده شتر با ظاهر ارگانولپتیک نامناسب و دارای نشانه‌های فساد از دیگر محصولات کشف شده بود.

وی ادامه داد: طی حکم قضائی این محموله غیرمجاز و فاسد به یکی از مراکز تبدیل ضایعات تهران منتقل شد.

به گفته محمدیان، در راستای ارتقا بهداشت عمومی و سلامت شهروندان و در پی گشت‌های روزانه کارشناسان واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی شهر تهران تعدادی بسته بندی حامل انواع فرآورده‌های دامی فاسد در یکی از مناطق غرب تهران کشف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران همچنین به شهروندان هشدار داد از خرید فرآورده‌های دامی از دست فروشان و فروشگاه‌های غیرمجاز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه قطعه بندی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی ملزم به اخذ مجوزهای لازم از اداره کل دامپزشکی استان است خاطرنشان کرد: دامپزشکی به عنوان متولی امر بهداشت و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به هیچ وجه سلامت جامعه را دستمایه مال اندوزی عده‌ای جاه طلب نخواهد کرد و در هر زمان و مکانی که فعالیتی را تهدید علیه سلامت جامعه تشخیص دهد، با قدرت تمام و در چهارچوب قانون در مقابل آن خواهد ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در فصل تابستان و در آستانه عید سعید قربان کشتار دام‌های غیرمجاز در حاشیه کلانشهرها و به ویژه شهر تهران افزایش می‌یابد و به همین منظور شهروندان باید از خرید گوشت و مرغ و سایر فرآورده‌های دامی از دست فروشان خودداری کنند.

تهرام/‌۷۲۴۳/‌/۱۳۴۸

برچسب‌ها:

نظر شما