شناسهٔ خبر: 34253796 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین

بررسی برنامه‌های مصوب قرآنی اربعین

جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور اعضای کارگروه‌های این کمیته برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گزارشی از برگزاری جلسه ستاد فرهنگی عراق و آخرین وضعیت ستاد اربعین در عراق ارائه کرد و گفت: همه مسؤولان در تلاش‌اند تا با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری دقیق زمینه حضور زائران ایرانی را مراسم اربعین حسینی فراهم کنند.
حجت‌الاسلام حمید احمدی افزایش جمعیت و نبود زیرساخت‌های لازم برای استقبال از زائران اربعین را یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد اربعین برشمرد و افزود: باید برنامه‌های آموزشی و توجیهی مختلفی برای زائران اربعین برگزار شود تا بدانند که سفر اربعین یک سفر رایگان نیست و با چنین نگاهی به زیارت عتبات عالیات نروند.
وی ادامه داد: امسال به دلیل افزایش جمعیت، شاهد حضور قشر‌های مختلف زائران خواهیم بود که باید هر گروه و قشری را متناسب با موقعیتی که دارند، آموزش‌ها را به آن‌ها ارائه کرد.
در ادامه جلسه هر یک از اعضای شرکت‌کننده به ارائه دیدگاه‌ها و طرح‌های خود در خصوص برگزاری جلسات توجیهی، آموزشی و اطلاع‌رسانی زائران اربعین حسینی ارائه کردند.
در این جلسه دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، به نمایندگی از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور حاضر و به اعلام برنامه‌های قرآنی مصوب
از جمله برنامه ریزی برای گسترش محافل قرآنی در مسیر کربلا به نجف، سامرا و کاظمین اشاره کرد، همچنین مقرر شد محافل ویژه‌ای در سامرا و کاظمین برگزار شود.
در این جلسه معاونان و نمایندگان مجمع جهانی اهل بیت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ستاد مرکزی اربعین، سازمان صدا و سیما، سازمان پدافند غیرعامل، بسیج دانشجویی، جامعه المصطفی العالمیه، معاونت فرهنگی سپاه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی. سازمان حج و زیارت، سازمان اوقاف و امور خیریه، هیأت رزمندگان اسلام، تشکل تبلیغ گروهی طلاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور حضور داشتند.

نظر شما