شناسهٔ خبر: 34253727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بازدید معاون رئیس جمهور از مراکز تحقیقاتی دانشگاه

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از آزمایشگاه کشت سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در این بازدید دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی استاندار و سایر روسای دانشگاه های استان و مسئولان استانی معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جریان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه کشت سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی قرار گرفت و بر توسعه این حوزه با کمک و پشتیبانی معاونت ریاست جمهوری تاکید کرد.

دکتر سورنا ستاری در این بازدید گفت: خراسان شمالی در حوزه گیاهان دارویی پتانسیل خوبی دارد و شرکت های دانش بنیان در استان نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته اند اما باید محیط های بهتری برای زایش های جدید فراهم شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 4400 شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشته است که سهم بسزایی در توسعه اقصادی نیز داشته اند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از پیشرفت تکنولوژی این استان در حوزه سلول درمانی خبر داد و اظهار کرد: استعدادهای خوب دانش آموزی و دانشجویی با کسب مدال های نقره و طلا در این استان حضور دارد که تلاش بر رشد و حمایت از این نخبگان است.

دکتر سید احمد هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز در حد توان با اختصاص مکان و فراهم آوردن امکانات آزمایشگاهی از بخش سلول های درمانی و گیاهان دارویی حمایت کرده است، اضافه کرد: فضای مناسبی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به حوزه سلول‌های بنیادی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی راه اندازی این مرکز تخصصی تا سه سال آینده است که انتظار می رود با حمایت معاون رئیس جمهور این پروسه با زمان کمتری به نتیجه درمان بیماران ختم شود. 

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تکثیر سلول‌های بنیادی می توان بیماران زخم های مزمن دیابت، بیماران مفصلی و بیماران بخش سوختگی را درمان کرد.

این مسئول یادآور شد: سلول های بنیادی در درمان ناباروری نیز نقش مهمی دارد که تحقیقات در این حوزه ادامه دارد.

دکتر هاشمی به تجاری سازی حوزه سلول های بنیادی نیز اشاره کرد و افزود: با روند توسعه این حوزه در خراسان شمالی، سلول های تکثیر یافته در بازه زمانی پنج ساعت به سایر کشورها ارسال و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این بازدید در جریان روند پیشرفت آزمایشگاه کشت سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی قرار گرفت.

نظر شما