شناسهٔ خبر: 34252752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن استان قم مطرح کرد:

گله‌مندی روستاییان از سختگیری بانک‌ها در ضامن وام روستایی

ملااسماعیلی با اشاره به اینکه در سال ۹۸،، ۷۰متقاضی برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک ها معرفی شده اند، گفت: روستائیان از سختگیری های بانک های عامل در مسئله ضامن گله دارند که در این خصوص با استاندار قم و بانک های عامل جلسات متعددی را برگزار کرده ایم و به دنبال رفع این مشکل هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مقاومتی نیوز با توجه به حوادث طبیعی زلزله و سیل اخیر در استان های کرمانشاه و لرستان مسئله مقاوم سازی واحدهای روستایی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. طبق اعلام کارشناسان در استان قم ۱۱هزار واحد روستایی غیر مقاوم وجود دارد، اما با سختگیری بانک های عامل در مسئله ضامن، انگیزه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در بین روستاییان کم رنگ شده است.

در این راستا محمد ملا اسماعیلی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در گفتگو با مقاومتی نیوز با اشاره به وام ۴۰ میلیون تومانی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی، تسهیلات دیگری در قالب قرض‌الحسنه توسط بنیاد مسکن در قالب تفاهم نامه با بانک مهر ایران و کمک های بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) جهت احداث و تکمیل واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت شده است .

وی ادامه داد: البته افزایش قیمت مصالح و قیمت تمام شده ساخت و ساز و عدم پرداخت تسهیلات به‌صورت ضمانت زنجیره ای توسط برخی از بانک های عامل، باعث کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی در سال ۹۷ شده است.

۷۰متقاضی در سال ۹۸ برای دریافت وام ۴۰میلیونی معرفی شده اند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم با اشاره به تعداد افراد دریافت کننده وام ۴۰ میلیونی مسکن روستاییان در سال ۹۸، گفت: با توجه به ابلاغ تسهیلات طرح ویژه سال ۹۸ در هفته اخیر و اعلام شعب از طرف بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات، تا این تاریخ تعداد ۷۰ متقاضی جهت تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: روستائیان از سختگیری های بانک های عامل در مسئله ضامن گله دارند که در این خصوص با استاندار قم و بانک های عامل جلسات متعددی را برگزار کرده ایم و به دنبال رفع این مشکل هستیم.

گله مندی روستاییان از سختگیری بانک ها در ضامن وام روستایی

ملااسماعیلی با اشاره به رویکرد بنیاد مسکن برای شناسایی خانوارهای با توان اندک مالی برای نوسازی خانه های مسکونی خود، گفت: در این خصوص طرح جستجوی خانه به خانه در دستور کار قرار گرفته و وضعیت ساختمان های مسکونی از لحاظ مقاومت نیز ارزیابی شده است.

وی عنوان داشت: همچنین با بخشداری ها و دهیاری ها و شورای اسلامی روستا هم جلساتی را در خصوص واحد های غیر مقاوم  روستایی برگزار کرده ایم که به افراد نیازمند کمک بلاعوض و قرض‌الحسنه و تسهیلات ویژه پرداخت شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد قم بیان داشت: تاکنون از محل تسهیلات طرح ویژه و پرداخت کمک بلاعوض نسبت به شناسایی، تخریب و نوسازی ۱۵۰۰ واحد روستایی فرسوده با هماهنگی مدیریت بحران در سطح استان  اقدامات لازم صورت گرفته است .

وی در پایان افزود: همچنین آموزش های لازم به استادکاران و کارگران متخصص در حرفه ساخت‌وساز روستایی بر اساس لیست اعلام شده از طرف شورای اسلامی روستا با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه ای استان صورت می پذیرد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان

نظر شما