شناسهٔ خبر: 34250363 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست خبری مطرح شد؛

رقابت ۱۰ هزار دانش آموز در مسابقات قهرمان کشوری

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی: حدود ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در مسابقات قهرمان کشوری دانش آموزی با هم رقابت می‌کنند

صاحب‌خبر -

رقابت ۱۰ هزار دانش آموز در مسابقات قهرمان کشوریبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین بابویی در نشست خبری مسابقات قهرمان کشوری دانش آموزان گفت: خوشبختانه فعالیت‌های ما در این فدراسیون بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشته و همین مسئله حساسیت مجلس و دولت را برای تلاش‌های بیشتر بالا برده است و ما در حوزه ورزش باید از همان ابتدای سال تحصیلی زمینه فعالیت‌های بدنی دانش آموزان را فراهم کنیم، به همین علت مسابقات قهرمان کشوری را در ماه جاری در استان‌های مختلف برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در شهریور پارسال فهرست رشته‌های مهم را تهیه و چارچوب کارمان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را مشخص کردیم و از ۱۵ مهر پارسال دستور کار و چگونگی اجرای برنامه‌ها را به مدارس کشور ابلاغ کردیم، امسال نیز وضعیت به همین شکل خواهد بود.

بابویی گفت: مسابقات قهرمان کشوری امسال در رشته‌های مختلف ورزشی مانند بسکتبال سه نفره، کشتی پهلوانی، کبدی، فوتبال و لنگ (ورزش بومی محلی) برگزار می‌شود.

وی افزود: پارسال به مناسب چهملین سالگرد انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در شهر‌های قم، مشهد، بندرعباس، مسابقاتی را برگزار کردیم، چون نمی‌خواهیم حجم اجرای رقابت‌ها را فقط برای تابستان بگذاریم، بنابراین با توجه به مناسبت‌های مختلف در سطح مدارس کشور مسابقه برگزار خواهیم کرد.

بابویی ضمن اشاره به آغاز رقابت‌های قهرمان کشوری مدارس از فردا گفت: مسابقات در شهر‌های رامسر، قم، سمنان، اردبیل و اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در شهر رامسر میزبان سه رشته تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج هستیم که در آن دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول با هم به رقابت می‌پردازند، در مجموع هزار و ۸۳ دانش آموز در این مسابقات حضور دارند، قم نیز میزبان هزار و ۱۰۵ دانش آموز ورزشکار در رشته‌های شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک است.

بابویی گفت: در شاهرود ۶۵۴ دانش آموز دختر در رشته‌های فوتسال و والیبال با هم رقابت خواهند کرد، در اردبیل نیز ۸۰۶ دانش آموز پسر در رشته‌های والیبال و فوتسال مسابقه می‌دهند، در اصفهان نیز در مجموع هزار و ۱۱۰ ورزشکار دختر و پسر در رشته‌های هندبال و تنیس روی میز باهم رقابت می‌کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی گفت: این مسابقات در سطحی بسیار وسیع برگزار می‌شود، حدود ۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و نزدیک به ۱۰ هزار دانش آموز در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی افزود: همه عوامل اجرایی مسابقات آموزش و پرورشی هستند، زیرا مربیان و معلمان ورزش، متخصص‌ترین‌ها در رشته‌های خود هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی گفت: با وجود اینکه وظیفه ما استعدادیابی نیست، اما وقتی مسابقات قهرمان کشوری برگزار می‌شود، این فرصت طلایی به وجود می‌آید تا نخبه‌های کشور شناسایی شوند.

مسابقات قهرمانی کشور از فردا در ۹ رشته ورزشی و ۵ استان آغاز می‌شود.

نظر شما