شناسهٔ خبر: 34250104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با افزایش دما

اوج مصرف برق در محدوده ۵۶ هزار مگاوات

همزمان با افزایش قابل توجه دما درکشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، اوج مصرف تنها حدود ۶۰۰ مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق فاصله دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، روز گذشته در ساعت ۱۶:۱۹ دقیقه اوج مصرف برق کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۹ مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در اوج تابستان امسال بوده است.
روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان اوج حدود هزار و ۶۵۹ مگاوات بوده است که از این میزان هزار و ۳۷۸ مگاوات مربوط به صادرات و ۴۰ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به هزار و ۴۳۳ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۷۹۹ مگاوات رسیده بود.
بر اساس این گزارش مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده و کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.
همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

نظر شما