شناسهٔ خبر: 34249966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

المیادین از شکست جنگ روانی انگلیس گزارش داد؛

سردرگمی آشکار لندن در برابر تهران

شبکه المیادین گزارش داد: سردرگمی انگلیس در برابر اقدامات قاطعانه و سنجیده ایران، آشکار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ مجری شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: جنگ نفتکش ها بین ایران و انگلیس ادامه دارد. تهران به مشروع بودن اقداماتش پایبند است و لندن سردرگم شده است. آیا لندن غیر از حل دیپلماتیک این بحران، گزینه دیگری دارد؟ پخش تصاویر هلی برن نیروهای ایرانی به نفتکش انگلیسی، موفقیت تهران در نبرد پخش تصاویر را نشان می دهد و اعتبار قدرت، آمادگی و اقدام متقابل ایران را ثابت می کند.

<div id="video-display-embed-code_3754688"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2481594/3754688?width=340&height=240"></script></div>

انگلیس تلاش می کند خود را در جایگاهی نشان دهد که می تواند با بحرانی که با توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق و مقابله به مثل تهران آغاز کرد، برخورد کند. اما در پنهان کردن سردرگمی خود در نتیجه فشارهای ایران، ناکام ماند. ایران از نظر نظامی با اجرای سریع و دقیق عملیات توقیف نفتکش انگلیسی، از نظر رسانه ای با پخش تصاویر توقیف نفتکش و از نظر سیاسی با سخنان محمد جواد ظریف که جان بولتون را به تحریک انگلیس و کشاندن این کشور به جنگ با ایران متهم کرد، لندن را زیر فشار قرار داده است. روایت ایران در این بحران از اعتبار بالایی برخوردار بود و تصاویر عملیات هلی برن را نشان داد که حامل پیام هایی درباره امکانات نظامی و توانایی تهاجمی این کشور و اصرار آن بر تعامل برابر و اتخاذ تصمیمات قاطع درباره عقب نشینی نکردن است. تنش در منطقه خلیج (فارس) و تنگه هرمز در سایه تهدیدات انگلیس علیه ایران در حال افزایش است و تهران می گوید برای همه سناریوها آمادگی دارد.
فاطمه قاسم گزارشگر شبکه المیادین گفت: در سایه تنش آفرینی و تهدیدات انگلیس و پاسخ دادن ایران با تاکید بر آمادگی این کشور، بحران در خلیج (فارس) ادامه دارد. لندن تهدید کرد تدابیری را اتخاذ خواهد کرد که شاید در حد مصادره اموال و حساب های بانکی ایران باشد. روزنامه تلگراف پیش بینی کرد جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس اقداماتی را علیه ایران اعلام کند که شامل مسدود کردن حساب های بانکی آن در لندن و اعمال فشار بر سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای از سرگیری تحریم ها علیه تهران است. توبیاس الوود معاون وزیر دفاع انگلیس با وجود تهدید به تحریم، درباره احتمال وقوع درگیری، ابراز نگرانی و بر لزوم آرام کردن اوضاع تاکید کرد. تهدیدات سطح تنش در منطقه را تشدید کرد و ایران پاسخ داد قوی است و برای همه سناریوها آمادگی دارد.
در ادامه این گزارش آمده است: حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن، درباره تلاش برخی گروه های سیاسی در انگلیس برای تشدید تنش بین دو کشور به فراتر از سطح توقیف نفتکش ها، ابراز نگرانی کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم این تنش آفرینی را در چارچوب محاسبات نادرست دانست و جان بولتون را متهم کرد تلاش می کند انگلیس را به باتلاق بکشاند. ظریف تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پاسخ ندادن به اقدام ایران در سرنگون کردن پهپاد آمریکایی را حکیمانه توصیف کرد. ظریف در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان هم تاکید کرد سیاست واشنگتن خصمانه است و اگر ترامپ خواهان به راه انداختن جنگ علیه ایران نیست، اطرافیان او چنین خواسته ای دارند.

نظر شما