شناسهٔ خبر: 34249505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون شرکت توزیع برق شمال استان کرمان:

حذف کامل قبوض کاغذی برق از شهریورماه جاری اجرایی می شود

افتخاری حذف قبوض کاغذی برق به لحاظ زیست محیطی و هم از نظر هزینه، مقرون به صرفه تر خواند و افزود: با توجه به مشکلاتی که در ارائه قبوض داشتیم، تصمیم بر این شد از ابتدای شهریور ماه جاری به نوعی به طور کاملاً عملیاتی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی افتخاری، امروز (31 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در شرکت توزیع برق شمال استان درباره حذف قبوض کاغذی گفت: مجموعه دولت در سال 98 گفتگویی داشتند و طبق دستور ابلاغی، قرار شد در سال 98 قبوض کاغذی حذف شوند.

 

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان این اقدام را هم به لحاظ زیست محیطی و هم از نظر هزینه، مقرون به صرفه تر خواند و افزود: با توجه به مشکلاتی که در ارائه قبوض داشتیم، تصمیم بر این شد از ابتدای  شهریور ماه جاری به نوعی به طور کاملاً عملیاتی انجام شود.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، قرار شد استان کرمان به صورت پایلوت از تیر ماه حذف قبوض کاغذی را انجام دهد و اولین استانی بود که به صورت مقدماتی از قبل نیز این کار را انجام داده بود.

 

 

افتخاری در خصوص پیامدها و مشکلاتی که در راستای حذف قبوض کاغذی پیش آمد، افزود: بزرگترین مشکل و پیامد شرکت توزیع برق در خصوص حذف قبوض، نارضایتی مردم بود که در این راستا کانال های ارتباطی با مردم ایجاد کردیم که از طریق دو راه می توانند از قبض خود اطلاع پیدا کنند.

 

 

وی ادامه داد: اول اینکه از طریق سایت شرکت و نصب اپلیکیشن مشترکین به قبوض دسترسی پیدا کنند و همیشه همراه آنها باشد که این راه خیلی توصیه می شود و یا ارسال پیامک که شماره تلفن همراه مشتریان را داشته باشیم که 55 درصد در مرحله مقدماتی انجام شد.

 

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان درباره ایجاد کانال ارتباطی از طریق شماره موبایل مشترکین توضیح داد: ما اطلاع رسانی عمومی کردیم که مقدمه ای بود تا مردم اطمینان پیدا کنند و در نهایت این کار از سایت شروع شد که همه مردم با ارسال پیامک به 2000341121 ، *p* شناسه قبض# می توانستند قبض خود را دریافت کنند؛ شناسه قبض یک عدد 13 رقمی است که برای هر مشترک ثابت است؛ سامانه به صورت سرویس است اما اتفاقی که افتاد این بود که به محض ارسال شناسه کارها را اتوماتیک انجام می دهد و  شماره موبایل را جایگزین می کند و سرعت کار بیشتر شد؛ برای منازلی که شماره همراه نداشتیم، قبض تحویل دادیم و در نهایت مأمورین ما به درب خانه ها مراجعه و شماره را برای این منظور ثبت می کنند.

 

 

وی با بیان اینکه در این راستا علاوه بر ارسال قبض، اطلاعات دیگر در مورد آگاهی از مدیریت مصرف برق برای مشترکین ارسال خواهد شد؛ افزود: در شهر زرند حذف قبوض کاغذی زودتر از تیر ماه آغاز شد که مصاحبه هایی که با مردم داشتیم حاکی از رضایتمندی آنان است لذا احساس کردیم با حذف قبوض، توزیع وصول مطالبات کاهش پیدا می کند.

 

 

افتخاری از افزایش ۷ درصدی تعرفه برق از اردیبهشت امسال خبر داد و اظهار داشت: الگوی مصرف در حدود 300 کیلو وات تعیین شده که چنانچه از این عدد بیشتر شود و مشترکینی که نسبت به سال قبل بیشتر استفاده کنند، مشمول افزایش 23 درصدی خواهند شد اما اگر الگوی مصرف در حدود 300 کیلو وات تعیین شده و یا کمتر از این عدد شود و برای مشترکینی که نسبت به سال قبل استفاده کمتر داشته باشند، پاداش ۱۰ درصدی انجام خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به چالش های صنعت برق پدیده ارز دیجیتال هم اضافه شد و مصرف بسیار زیادی داشت؛ گفت: امسال در شرایطی بودیم که همانقدر که کل نیروگاه ها برق تولید می کردند معادل آن مصرف داشتیم و یک مرکز تولید ارز دیجیتال کشف شد و هر بیت کوین حدود 72 هزار کیلو وات برق مصرف می کند و عدد بالایی است که به وزارت نیرو تحمیل شده است.

 


معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان ادامه داد: اقداماتی در این راستا انجام گرفت، در مرحله اول شناسایی تمام مکان هایی که با مشترکین قرارداد کردیم چه از نطر صنعتی، خانگی و کشاورزی ... که در هر مجموعه اگر خلاف قرارداد و به سمت و سوی تولید ارز دیجیتال بروند علاوه بر اخطار، مصرف آن ها را براساس گران ترین نرخ اعمال خواهیم کرد که چندین مورد شناسایی شده و تعرفه نرخ برق آن ها را به گران ترین قیمت تغییر دادیم.

 

 

 

نظر شما