شناسهٔ خبر: 34249346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

موسسه های امنیتی صهیونیستی؛

اسرائیل نسبت به اوضاع تنش آلود منطقه بشدت احساس خطر می کند؛ایران مانع کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ است

روزنامه الکترونیکی رای الیوم با اشاره به برپایی کنفرانس امنیتی که اخیرا در اراضی اشغالی برگزار گردید و فرماندهان ارتش این رژیم در آن حضور داشتند، نقل قول های مهمی از سوی مقامات صهیونیستی (در رابطه با ایران) را ذکر کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، در برهه ای که آتش تنش میان تهران و واشنگتن در خلیج فارس بالا گرفته و نفتکش بریتانیایی نیز در آب های خلیج(فارس) توقیف شده، موسسه های امنیتی ـ صهیونیستی تاکید کرده اند که ممکن است خطراتی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکا و همچنین نفتکش های خارجی حاضر در خلیج فارس را تهدید کرد ما را نیز شامل شود.

 

این موسسه ها در ادامه توضیح دادند که با توجه به این اوضاع تنش آلود و خطرناک در منطقه ارتش رژیم اسرائیل گام های مهمی را برای بالا بردن امنیت و قدرت نیروی دریایی ارتش انجام داده است.

 

روز یکشنبه روزنامه صهیونیستی هآارتض به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی بلند پایه تل آویو مدعی شد: ایران در منطقه بویژه خلیج (فارس) نقش بسیار مهمی را ایفا می کند،نیروهای ایرانی اکنون برای کشتی های اسرائیلی که از تنگه تیران واقع در دریای سرخ عبور می کنند مشکلاتی را ایجاد می کنند.

 

مقام های عالی رتبه نظامی اسرائیلی توضیح داده اند که اخیراً ارتش موانع و نیروهایی را در بندر "ایلات" مستقر کرده تا آن ها بتوانند در مقابل قایق های نظامی و هجومی مقابله کنند. از ورود کشتی های تفریحی به این منطقه نیز جلوگیری می شود.

 

علاوه بر این تاکید شده که بخش اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل قصد دارد تا واحد هایی از این بخش را در مناطقی که پیش بینی می کنند دچار نفوذ و حمله شوند، مستقر نماید.

 

 

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در گوشه ای دیگر از سخنانشان اینگونه اظهار کرده اند که ایران به خاطر برخی مسائل امنیتی مستقیما برای جنگ با اسرائیل وارد عمل نمی شود بلکه با بکارگیری گروه های نظامی مانند حوثی های یمن یا حزب الله لبنان با تل آویو می جنگد، البته در اختیار این نیروها نیز وسایل و ادوات نظامی دریایی و قایق های پیشرفته ای گذاشته است. البته موشک های ایرانی که در اختیار این نیروها قرار دارد می توانند از فاصله 300 کیلومتری مناطق اسرائیلی را مورد بمباران قرار دهد.

 

آن ها همچنین به جنگ دوم لبنان اشاره کردند و گفتند که هدف قرار گرفتن قایق های ارتش توسط موشک های حزب الله طرز تفکر فرماندهان و سازندگان اینگونه قایق های جنگی اسرائیلی را تغییر داد و نشان داد که تا چه اندازه قایق های ارتش در معرض خطر است.

 

علاوه براین در سال های اخیر قدرت امنیتی و موشکی ایران به شدت پیشرفت کرده است بطوریکه در کنار دور بردتر شدن موشک های ایرانی خاصیت نقطه زنی آنان هم بالا رفت و این ویژگی بشدت به ضرر ما است.

 

انتهای پیام / م.ح

نظر شما