شناسهٔ خبر: 34248661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت توزیع برق شمال کرمان به دنبال بیت کوین سازان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: کشف دستگاه‌های تولید بیت کوین در دستور کار جدی دادستانی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی افتخاری معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان امروز در نشست خبری گفت: دولت برنامه ریزی کرده بود که قبوض کاغذی برق حذف شود که در این زمینه هم بحث‌های زیست محیطی مطرح است و هم از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است.

وی افزود: از سوی دیگر بعضا مشکلاتی در توزیع قبوض داشته ایم و قرار بود حذف قبوض از ابتدای مهرماه اجرایی شود که از ابتدای تیرماه به صورت پایلوت در کرمان توسط شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب آغاز شد.

افتخاری تصریح کرد: با اجرای این طرح وصول مطالبات شرکت برق نه تنها کاهش نداشته بلکه حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است و در شهرستان زرند براساس نظرسنجی صورت گرفته، مردم رضایت کامل از حذف قبوض کاغذی برق داشتند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای دریافت قبوض برق به صورت الکترونیکی وجود دارد، بیان کرد: ارسال پیامک # شناسه قبض*P* به شماره ۲۰۰۰۳۴۱۱۲۱، ثبت شماره تلفن همراه در سایت شرکت برق، مراجعه به دفاتر پیشخوان و اعلام شماره تلفن همراه به به ماموران شرکت برق از جمله این راه هاست.

معاون شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با بیان اینکه با حذف قبوض کاغذی، در هزینه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جویی می‌شود که در آینده این صرفه جویی بیشتر خواهد شد گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد شماره تلفن همراه مشترکان را داریم که این عدد باید به ۹۶ درصد برسد تا بتوانیم اطلاعات قبوض را از طریق پیامک ارسال کنیم و نیازمند همکاری مردم در این زمینه هستیم.

افتخاری در ادامه درباره دستگاه‌های تولید بیت کوین گفت: وضعیت تولید برق ما با مصرف نقطه سر به سر است و به میزان تولید، مصرف داریم و پدیده ارز دیجیتال با مصرف بسیار زیاد به مشکلات ما اضافه شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت برق شمال استان کرمان با بیان اینکه هر دستگاه تولید بیت کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که با مصرف چند ساله مشترک خانگی برابر است بیان کرد: نوع مصرف مشترکان ما مشخص است و به عنوان مثال مشترک صنعتی، کشاورزی و خانگی است و اگر غیر از این مصارف داشته باشند، خلاف مقررات است و می‌توانیم برق آن‌ها را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: برای کشف دستگاه‌های تولید بیت کوین با کمک دادستانی در حال کار هستیم تا شناسایی انجام شود و تاکنون چند مورد برای ما محرز شده و اخطاریه برای آن‌ها ارسال کرده ایم، اما وزارت نیرو به زودی برای این موضوع تعرفه جدید را ابلاغ می‌کند که براساس آن اقدام خواهیم کرد.


انتهای پیام/س

نظر شما