شناسهٔ خبر: 34248644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوره های تخصصی پاسخ به شبهات امامت و مهدویت برگزار می شود

کرمانشاه- ایرنا- دبیر بنیاد غدیر خم استان کرمانشاه گفت: دوره های آموزشی کاملا تخصصی در باره پاسخ به شبهات امامت و مهدویت که از سوی وهابیت مطرح می شود، در دهه امامت و ولایت در استان کرمانشاه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز همتی روز دوشنبه در ستاد عید سعید خم استان که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، افزود: این دوره های تخصصی برای اساتید حوزه و دانشگاه، دبیران دینی آموزش و پرورش، نیروهای عقیدتی - سیاسی و مبلغان استان در روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نشست های تخصصی بررسی آیات و روایات در باره امامت به همت استاد سیدمحمدحسین قزوینی و غدیر در آینه آیات و روایات با حضور استاد ابوالقاسمی یزدانی خبر داد و گفت: پنج استاد دیگر نیز از حوزه علیمه قم برای پاسخ به شبهات در باره عید غدیر خم، مهدویت و امامت به کرمانشاه سفر می کنند.

همتی همچنین به نام گذاری روزهای دهه امامت و ولایت مانند ۲۱ مرداد روز عید قربان، روز توحید، بندگی و اطاعت، ۲۲ مرداد، روز ولایت مداری ضامن گام دوم انقلاب، ۲۳ مرداد روز ولایت محور وحدت جامعه اسلامی، ۲۴ مرداد روز ایثار از حریم ولایت، ۲۵ مرداد روز ولایت و انتظار، ۲۶ مرداد روز ولایت و هدایت نام برد.

وی برگزاری مسابقات هنری، فرهنگی و ورزشی و حفظ و تفسیر نهج البلاغه با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی استان را از دیگر برنامه های مهم این دهه نام برد.

همتی یکی دیگر از برنامه های مهم دهه امامت و ولایت استان را اطعام نیازمندان در روز عید غدیر خم با توجه به موقوفاتی که در این زمینه هست، اعلام کرد و از تمام دستگاه های اجرایی خواست برای پرسنل و خانواده هایشان در این دهه آیین های ویژه برگزار کنند و در برنامه این دهه مشارکت گسترده و جدی داشته باشند.

همتی همچنین برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای سادات استان، برنامه بازسازی واقعه غدیر خم در شب عید و راهپیمایی را از جمله دیگر برنامه های این دهه اعلام کرد.

بیعت با مقام معظم رهبری

دبیر بنیاد غدیر خم کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین برنامه های دهه امامت و ولایت را برگزاری آیین بیعت با مقام معظم رهبری در روز عید غدیر خم عنوان کرد و گفت: در این برنامه که در مسجد جامع یا مکان دیگری برگزار خواهد شد، اقشار مختلف مردم با نماینده ولی فقیه در استان به نمایندگی از مقام معظم رهبری بیعت خواهند کرد.

همتی در پایان خواستار زنده نگهداشتن این عید بزرگ با برگزاری آیین های مذهبی در هیات ها و مساجد استان شد و گفت: همان گونه که برای آیین های مذهبی همچون عاشورا مردم نذری، اطعام و مراسم برگزار می کنند برای برپایی عید سعید غدیر خم نیز این برنامه باید فرهنگ شود.

دهه امامت و ولایت در سال ۹۸، از ۲۱ آبان آغاز تا ۲۹ مرداد روز عید سعید خم ادامه خواهد داشت.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

نظر شما