شناسهٔ خبر: 34248510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عمل پیوند عضو در اکثر بیمارستان‌های تیپ یک کشور انجام می‌شود

مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در اکثر بیمارستان‌های بزرگ کشور «تیپ یک» عمل پیوند عضو انجام می‌شود، گفت: متخصص، تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای انجام عمل پیوند عضو در این بیمارستان‌ها فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید کرمانچی ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحد درمان سکته حاد مغزی بیمارستان ولی‌عصر زنجان (عج) در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود شاخص‌هایی برای اهدای عضو اظهار کرد: این شاخص در کشور ما در حال حاضر 4.4 است که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تلاش برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو افزود: این اقدام از طریق ارائه آموزش‌های مورد نیاز در حال انجام است تا فرهنگ اهدای عضو در کشور تقویت شود.

وی با تاکید بر موقعیت خوب ایران در بحث استانداردهای اهدای عضو در منطقه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این موقعیت قابلیت ارتقا دارد.

کرمانچی با بیان اینکه در اکثر بیمارستان‌های بزرگ کشور «تیپ یک» عمل پیوند عضو انجام می‌شود، افزود: متخصص، تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای انجام عمل‌های پیوند عضو در این بیمارستان‌ها فراهم شده است.

مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز اطمینان از ارتقای وضعیت کشور در عمل‌های پیوند عضو گفت: این ارتقای شاخص در همین استان زنجان هم با توجه به افزایش تعداد اهدای عضو مشهود است به طوری که در طول سال گذشته حدود 16 اهدای عضو در زنجان ثبت شده بود که این روند طی چهار ماه 11 مورد گزارش شده است.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده در مورد بیماری‌های اصلی اشاره و تصریح کرد: برای درمان این نوع بیماری‌ها از جمله سکته‌های مغزی، سکته‌های قلبی و تالاسمی هم برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/73004/ق20

نظر شما