شناسهٔ خبر: 34248100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام عنوان کرد:

جامعه قرآنی نقش الگویی خود را در فضای مجازی ایفا کنند/ ترویج فرهنگ قرآنی مایه آرامش جامعه

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: امروز در ایران اسلامی به برکت قرآن کریم با سامانه داخلی به همت جوانان متعهد و انقلابی، پیشرفته‌ترین پهباد جهان متعلق به آمریکا را ساقط کردیم و آنان هیچ کاری نتوانستند بکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» صبح امروز (31 تیر) در مراسم تجلیل از نفرات برتر چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که جامعه قرآنی باید یک الگو برای جوانان کشور باشند و این‌یک تکلیفی بزرگ است که بر عهده جامعه قرآنی قرار دارد.

 

وی، با اشاره به اینکه جامعه قرآنی در ایفای نقش و مسئولیت الگو بودن خود در جامعه به‌واسطه تأثیرپذیری دیگران و تأثیرگذاری بر افراد جامعه باید تمام همت خود را به‌کارگیرند، افزود: در بحث تأثیرپذیری دیگران، افراد جامعه رفتار عملی جامعه قرآنی را موردتوجه قرار می‌دهند.

 

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: مردم توجه می‌کنند که آیا فعالان و جامعه قرآنی، در پدیده‌های اجتماعی، در مساجد حضور دارند؟ در مسئولیتی که در جامعه بر عهده‌دارند آیا نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند؟ مردم این موارد را به‌عنوان معیار موردسنجش قرار می‌دهند و به‌طورقطع رفتار جامعه قرآنی تأثیر مثبت و منفی بر روی مردم دارد.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی وظیفه‌دارند که نقش الگویی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، تصریح کرد: مربیان قرآنی برای نشر و ترویج فعالیت‌های قرآنی تلاش کنند، جامعه قرآنی استان باید تأثیرگذار باشد و نقش جامعه قرآنی در استان ایلام باید برجسته دیده شود و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای فعالیت‌ها و چشم‌انداز مناسب تدارک دیده شود.

وی، با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان ایلام وجود دارد، گفت: فعالیت‌های قرآنی را باید به مساجد و محلات گسترش داد، اگر قرار است که یک‌میلیون حافظ کل قرآن داشته باشیم باید در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برای قران فعالیت شود، حتماً نباید منتظر یک متولی باشیم تا فعالیتی در حوزه قرآنی انجام شود.

 

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه برای تأثیرگذاری در محلات باید فعالیت‌های قرآنی از مهدکودک‌ها شروع شود، ابراز کرد: سن کودکی بهترین سن برای شروع یادگیری قرآن کریم و گام نهادن فعالیت‌های قرآنی است، برای ایفای نقش بهتر جامعه قرآنی، باید استعدادهای قرآنی استان شناخته شود و فرصت‌های ویژه برای این عزیزان فراهم گردد و به‌طورقطع در سایه تلاش، جامعه قرآنی استان در سطح محلات و مدارس رشد خواهد کرد.

وی، یادآور شد: جامعه قرآنی در فضای مجازی باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و به‌عنوان طلایه داران فرهنگ قرآنی که نقش الگویی دارند، می توانند خنثی کننده توطئه‌های دشمن بوده و در فضای مجازی نقش روشنگرانه داشته باشد که فرهنگ قرانی، سدی محکم در برابر تهاجمات فرهنگی از طریق فضای مجازی است.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بابیان اینکه همان جور که برای موسیقی کار می‌شود باید برای قرآن نیز از طریق برگزاری محافل انس با قرآن کار شود، گفت: تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از طریق صداوسیمای استان به‌خوبی پوشش داده شد اما لازم است در طول سال این برنامه‌ها و محافل قرآنی از طریق صداوسیما پخش شود.

 

وی، بابیان اینکه قرآن کتاب هدایت و معجزه جاوید پیامبر (ص) است، افزود: قرآن کریم، کتابی است که داروی شفابخش دردهای جامعه انسانی است، جامعه جهانی امروز به‌نوعی گرفتار اضطراب است و قرآن کریم مایه سکینه و آرامش است و در مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سایر امور، قرآن کریم داروی همه دردهاست.

 

امام‌جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به رویدادهای جهانی و کشوری، ابراز کرد: امروز در ایران اسلامی به برکت قرآن کریم با سامانه داخلی به همت جوانان متعهد و انقلابی، پیشرفته‌ترین پهباد جهان متعلق به آمریکا را ساقط کردیم و آنان هیچ کاری نتوانستند بکنند و حتی تشکر کردند و درحالی‌که در مقابل خبر دروغ را جعل کردند تا بگوید که پهباد ایرانی را زدیم که رسوا شدند، این‌همه عظمت به برکت قرآن و ائمه اطهار (ع) و ولایت‌فقیه است.

 

وی، افزود: در جریان توقیف کشتی انگلیسی، انگلیسی‌ها مات و متحیر ماندند که کشتی انگلیسی را توقیف کردیم که این‌همه برکت عظمت اسلام و قرآن است، مشکل خیلی از کشورهای اسلامی این است که به‌جای «ایاک نَعبُد» معبودشان هوای نفس و آمریکاست.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، در پایان بابیان اینکه در خدمت جامعه قرآنی برای حمایت و کمک به فعالیت‌های قرآنی و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی هستم، خاطرنشان کرد: امید است که حافظان جامعه قرآنی، درخشش قرآنی داشته باشند و بالاتر از آن در نزد خداوند بدرخشند و تلاش‌های آنان مرضی رضای خداوند متعال باشد.

 

نظر شما