شناسهٔ خبر: 34244764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کریمی قدوسی در پاسخ به اظهارات رحیمی جهان آبادی:

شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را

تهران-ایرنا – نماینده مشهد در پاسخ به اظهارات روز گذشته نماینده تربت جام گفت: شما گفتید که در صورت رد صلاحیت، سفیر ایران در کابل می شوید، اما شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

صاحب‌خبر -

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در تذکری در پاسخ به اظهارات روز گذشته جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام که خطاب به وی بیان کرده بود شما چه کاره هستید که به وزیر، رییس جمهوری و نماینده مردم می‌تازید و ما را غیرانقلابی خطاب می‌کنید. زمانی که اجداد، بستگان و فامیل شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند، ما از ایران دفاع می‌کردیم، گفت: روزی که برای تشکیل مجلس به مرقد امام رفتیم، آخر صف نشسته بودم، کسی آمد کنار من نشست و گفت من رحیمی هستم، گفتم کدام رحیمی، که گفت رحیمی نماینده تربت جام؛ گفتم بفرماییدکه گفت آقای کریمی همه از شما می ترسند.

وی ادامه داد: خطاب به وی گفتم چرا می ترسند، گفت همه می گویند کریمی اگر به کسی گیر بدهد تا موتورش را پیاده نکند او را رها نمی کند، گفتم این اشتباه است اگر بگویند مردم به کسی گیر بدهند، موتورش را پیاده می کنند درست است، اگر بنده را هم دست آموز و پرورش یافته این مکتب می دانند حرف بی ربطی نیست.

وی افزود: حرف دیروز آقای رحیمی این بود که من عین آن را می آورم ما چه کاره مملکت هستید که به رییس جمهوری، وزیر و حالا به نماینده مردم گیر می دهید، به شهر تربت جام آمده و به مردم گفتید که نماینده شما انقلابی نیست نامه جمع کنید که رد صلاحیت شود.

نماینده مشهد ادامه داد: اول اینکه من و شما از وزیر و رییس جمهور سوال می کنیم، به کسی ربط ندارد، این وظیفه قانونی ما است؛ اوضاع کشور نیز اینطور دچار بحران شده است و ما باید به وظیفه عمل کنیم، ولی اینکه بنده به تربت جام به دعوت ستاد یادآوره شهید تزار انقلاب «اکبر دهقان» -که اولین نماینده شهرستان تربت جام در مجلس شورای اسلامی بود- آمدم، به من گفتند که در مورد نماینده تراز انقلاب صحبت کنم و تمام صحبت های آن اجلاس را در فضای مجازی گذاشتم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: من در آن اجلاس از هیچ مسئوول و نماینده ای اسم نبردم و حتی به نماینده آنجا اشاره نکردم؛ بر اساس معیارها و ملاک هایی که ولی امر مسلمین حضرت امام از نمایندگان می خواهند که به وظایف خود به خصوص در نطق ها عمل کنید، سخن گفتم.

وی افزود: من در آنجا گفتم «نماینده ای از تریبون مجلس آمد و اتحاد جماهیر شوروی و فروپاشی آن را به فروپاشی جمهوری اسلامی تطبیق داد و گفت که خیابان های مسکو تکه تکه شد چون شکم مردم آنها گرسنه بود» در حالی که امام فروپاشی جمهوری اسلامی را ناشی از مقابله آن اتحادیه با دین می دانستند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این حرف بنده در همه جا است، من در شیراز هم در جمع مردم این حرف را گفتم؛ نماینده ای که از جریان باستان و باستانگرایی دفاع کند در حالی که در جمهوری اسلامی ما حق نداریم جز اینکه برای اسلام خرج کنیم کاری دیگری انجام دهیم.

وی با بیان بنده در مورد ایشان (رحیمی جهان آبادی) هیچ کلمه‌ای به زبان نیاردم، افزود: ایشان در کلاس کار بنده نیست؛ همه من را می‌شناسید که اولویت من کجا است، مواضعی که من در این مدت داشته ام فتنه و سران فتنه، نفوذ و سران نفوذ، فساد وسران فساد و خیانت سران خیانت بوده است.

کریمی قدوسی ادامه داد: من با کسانی که مخفیانه با سفیر انگلیس جلسه می‌گذارند و مورد خطاب و عتاب آیت الله یزدی قرار گرفتتند مقابله و کل کل می‌کنم، ما با آنها کار داریم با امثال شما کار نداریم.

وی افزود: من به وظیفه ام عمل می‌کنم و خود را مستحق رعایت این قوانین می دانم؛ آقای کدخدایی گفتند که به سه دلیل نمایندگان فعلی را بررسی می‌کنیم اگر صلاحیت آنها تأیید نشد، رد می‌کنیم؛ نخست فساد اخلاق، دوم فساد مالی و سوم مواضع آنها علیه حاکمیت جمهوری اسلامی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله جنتی هم بیان کرد ما به مرّ قانون عمل می‌کنیم؛ بنابراین هر کسی در این مجلس و سطح نظام به این تکلیف الهی عمل نمی‌کند، انتظاری نداشته باشد؛ بنده نه به جایی وصل هستم و نه با شورای نگهبان ارتباطی دارم، نه کسی به من خبری می‌دهد، من بر اساس ارزیابی‌ها و داشته‌های خود موضع می‌گیرم.

وی خطاب به رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: آنچه را در مورد بنده فرمودید، اتفاق حدیث نفس خود شما است، شما هم چنین ویژگی‌هایی را دارید؛ من هیچ ادعایی در مورد سابقه دفاع مقدس ندارم، از کسی هم نه مزدی طلب کردم و نه درجه‌ای.

کریمی قدوسی گفت: از آقای کرم پور نماینده مردم فیروزآباد بپرسید که کریمی را چگونه دیدید و شناختید تا برای شما بگوید.

این نماینده مجلس ادامه داد: به ایشان یک وعده دادند که اگر شما رد صلاحیت شدید، شما را در آینده به عنوان سفیر ایران در کابل منصوب می‌کنیم؛ به ایشان با اطمینان و بر اساس این ویژگی‌ها عرض می‌کنم شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

نظر شما