شناسهٔ خبر: 34241406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

تشکیل کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور در آبادان

صاحب‌خبر -

کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور با حضور دبیر این کمیته در آبادان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان در این جلسه دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیشروی کشور موضوع اربعین است که باید با رفع نواقص گذشته و استفاده از تجارب سالیان قبل به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر مدیریت صحیح برای برنامه‌ریزی استقبال از زائران اربعین حسینی اضافه کرد: اقدامات لازم باید از امروز انجام شود که در همین راستا توجه ویژه به بیماری‌های واگیر، آموزش به زائران، موضوعات سلامت آب و غذا و بیماری‌های روده‌ای بسیار حائز اهمیت هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره لزوم آموزش مواکب قبل از دایر کردن و انجام آزمایش‌های صحت سلامت افراد موکب‌دار بیان کرد: در این مسیر باید سم‌پاشی اطراف موکب‌ها و دفع بهداشتی فاضلاب و زباله‌ها به صورت اکید در دستور کار کمیته اربعین قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به رایگان کردن ویزای اربعین استقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته را شاهد خواهیم بود و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا بدون اپیدمی بیماری زوار عزیز به زیارت کربلای معلی رفته و بازگردند.

در ادامه دکتر حسن نوری ساری، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور نیز اظهار داشت: تشکیل مرکز عملیات اورژانس مشترک بین واحدها در این ایام ضروری است.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین امسال باید توجه ویژه‌ای به جلوگیری از شیوع التور شود و در این راه باید ورودی‌ها به صورت دقیق کنترل شوند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور با تاکید بر تدوین برنامه عملیاتی اربعین گفت: بالگرد اورژانس در منطقه مستقر می‌شود و همچنین هواپیمای بال ثابت نیز در دزفول برای پوشش مناسب و اعزام متخصصان موردنیاز در صورت لزوم حاضر می‌شود.

وی بیان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی برای اتوماسیون عملیاتی اورژانس کشور در ایام اربعین راه‌اندازی می‌شود و بخش عمده‌ای از بنرهای مسیر به آموزش‌ها و پیام‌های عمومی بهداشتی اختصاص پیدا کند.

در پایان این کمیته که مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز در آن حضور داشت در خصوص موضوع بیوتروریسم بحث و تبادل نظر انجام شد.

اعضای کمیته یادشده همچنین از شرایط کنونی مرز شلمچه و شرایط آمادگی این مرز برای استقبال از زائران اربعین حسینی بازدید کردند.

 

 

 

 



نظر شما