شناسهٔ خبر: 34238818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرایی شدن انقلاب به معنای پیاده کردن عدل است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مسئله اجرایی شدن انقلاب به معنای پیاده کردن عدل است، گفت: متأسفانه تمام تلاش دشمن به وسیله عناصر داخلی ضربه زدن به عدالت است؛ همان موضوعی که مشکل کنونی جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی شامگاه یکشنبه در نشست بصیرتی پیرامون قطعنامه ۵۹۸، اظهار داشت: انسان‌ها در عین حالی که در شکل و قیافه شبیه هم هستند اما در ایده‌های بسیار متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه جهاد یک نوع جنگ، اما ماهیتاً کاملا متفاوت است، تبیین کرد: جهاد برای این است که بشر به صبح حقیقی برسد و منابع فتنه و سران کفر را که موانع رشد جامعه هستند بردارد تا به صورت انسانی و وحیانی انسان‌ها را به صلح حقیقی برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: البته مقاطع زمانی نیز فرق می‌کند و در مقطع‌های خاص شرایط چنان به‌وجود می‌آید که آمادگی پذیرش برای حق بسیار سخت می‌شود که یکی از آن مقاطع در زمان معاصر به بن‌بست رسیدن دو مکتب شرق و غرب است.

عبادی با بیان اینکه خدای متعال شرایطی فراهم کرد که در کمال ناباوری تجدید حیات اسلام شده و دعوت پیغمبران نیز مطرح شد، بیان داشت: در این مقطع گرایش به این حرکت الهی آنقدر قوی و زیاد بود که دشمنان انقلاب تمام تلاششان بر این بود با شیطنت محتوای محبوب جامعه بشری را تحریف و عشق و گرایش مردم به انقلاب را از آن‌ها بگیرد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی، مطرح کرد: هر انقلاب و خیزشی باید در پای این توطئه‌ها از بین می‌رفت ولی انقلاب و اهل انقلاب به این حرف ها کاری نداشتند و عاشقانه و عاقلانه مسیر خود را پیش رفتند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه کسانی از خواص خودشان را در انقلابی‌ها جا زده و در مقابل این صحنه عظیم و پهنه جهانی افکار غیرمنطقی و ناسیونالیستی را تبلیغ می‌کنند، مطرح کرد: متأسفانه عده‌ای سعی می‌کنند این فکر، حرکت و انقلاب را در یک کشور و قوم خلاصه کنند و این بدان معنا است که نسبت به آن احساس جمعی که در سطح جهان به این انقلاب وجود دارد روی خوش نشان نداده‌اند.

عبادی بیان داشت: اگر مواضع امام(ره) که همان مواضع رهبری است و اجرای محتوای انقلاب که اسلام ما است، صورت می‌گرفت سرنوشت جهان به شیوه دیگری رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اجرایی شدن انقلاب به معنای پیاده کردن عدل است، تصریح کرد: متأسفانه تمام تلاش دشمن به وسیله عناصر داخلی ضربه زدن به عدالت است؛ همان موضوعی که مشکل کنونی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقتی به پشت سر نگاه می‌کنیم راه بزرگی را پیموده‌ایم ولی تا آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم، عنوان کرد: دولت اسلامی یعنی پیاده‌کردن اسلام و الگو قرار دادن جامعه و در مقابل این مهم ممانعت از پیاده کردن اسلام در جامعه انقلابی است.

عبادی ادامه داد: زمانی که دولت اسلامی ایجاد و اهداف قانون اساسی پیاده شود می‌توانیم به جامعه اسلامی برسیم والا وقتی دولت در معنای عام و خاص در جهت اسلامی کردن جامعه و رشد جامعه نباشد و اندیشه‌های بلند پرواز الهی و وحیانی را در چهارچوب زندگی روزمره پایین بیاورد طبعاً به آن دست نمی‌یابیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جامعه با سرپرستی چنین دولتی به معنای عام یا خاص قرار گیرد به خود می‌بالد و به همان نسبت می‌تواند بر جاذبه‌هایی که دنیا منتظرش است بیافزاید و در گام دوم باید بیش از هر چیز سرمایه‌گذاری کرد تا دولت اسلامی تحقق و انقلاب به دست اهلش برسد.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما