شناسهٔ خبر: 34235723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعلام نتیجه تحقیقات مربوط به حادثه «آمرلی» در عراق

فارس

کمیته مرکزی تحقیقات مربوط به حادثه «آمرلی» که الحشد الشعبی هم عضوی از آن بوده، وقوع هرگونه حمله پهپادی یا موشکی به پایگاه الحشد در منطقه آمرلی استان صلاح الدین عراق را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، جمعه گذشته انفجاری در پایگاه الحشد الشعبی در منطقه «آمرلی» استان صلاح الدین واقع در شمال شرق عراق رخ داده بود که سر و صدای زیادی را در این کشور ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپاد ناشناس به پادگان حشد الشعبی

جزئیات عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش عراق در دیاله

وقوع انفجار در پایگاه الحشد، گمانه‎زنی‌های زیادی را درباره علت وقوع این حادثه به همراه داشت تا جایی که برخی از مسئولان الحشد احتمال حمله نظامی علیه پایگاه مذکور در منطقه آمرلی را داده بودند.

نخست‌وزیر عراق همان روز وقوع حادثه دستور داد کمیته‌ تحقیقات با هدف ابهام‌زدایی در خصوص حادثه آمرلی و پایان دادن به این قائله صادر کرد که نتیجه آن امروز (یکشنبه) اعلام شد.

وبگاه الحشد الشعبی روز یکشنبه نتیجه این تحقیقات را مخابره کرد و به نقل از کمیته مزبور نوشت که علت انفجار حمله پهپادی یا موشکی نبود، بلکه «این حادثه ناشی از آتش‎سوزی سوخت جامد به وقوع پیوست».

در تحقیقات کمیته آمده که «در این حادثه هیچ کس از نیروهای الحشد الشعبی کشته نشده است».

«علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال روز شنبه کشته شدن نیروهای الحشد و حضور نیروهای ایرانی هنگام وقوع حادثه انفجار را تکذیب کرده و گفته بود که «بر خلاف آنچه رسانه‌های مغرض می‌گویند، هیچ کشته‌ای از نیروهای مستشاری یا سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی ایران] وجود ندارد.»

نظر شما