شناسهٔ خبر: 34234370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعزام تیم بیماران خاص سمنان به رقابت‌های ورزشی قهرمانی کشور

رئیس هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان از اعزام تیم ورزشکاران نوجوان و پیشکسوت دارای بیماری‌های خاص این استان به رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

زهرا چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه استعدادیابی و شناسایی ورزشکاران دارای بیماری‌های خاص در رده سنی بالای 60 سال در قالب تیم ورزش پیشکسوتان استان سمنان را در برنامه داریم، اظهار کرد: استعدادیابی ورزشکاران نونهال و نوجوان نیز در بخش پایه در دستور کار است.

رئیس هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان تأکید کرد: بعد از شناسایی استعدادها، بهترین‌ها در رشته‌های مختلف طبق تقویم فدراسیون به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

چگینی با اشاره به اینکه مسابقات کشوری ورزش بیماران خاص مردادماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات استانی نیز در این بخش برگزار و برنامه‌ها برای آماده‌سازی تیم استان در رشته‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات کشوری ورزش پیشکسوتان و نوجوانان شهریورماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: میزبانی این رقابت‌ها را رامسر برعهده دارد.

رئیس هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان عنوان کرد: این هیأت از سوی بهزیستی حمایتی نمی‌شود؛ چون در کل بیماران خاص زیرمجموعه بهزیستی نیستند.

وی ادامه داد: هیأت‌های ورزشی جانبازان، معلولان و ناشنوایان احتمالاً می‌توانند از سازمان بهزیستی خدمات بگیرند؛ ولی ارائه خدمات به بیماران خاص در حیطه کاری سازمان بهزیستی نیست.

رئیس هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان با تأکید بر اینکه خیریه‌ها به بیماران خاص کمک می‌کنند، تصریح کرد: بخشی از هزینه‌ها را انجمن‌هایی مانند بیماران کلیوی، ام.‌اس و بیماران خونی پرداخت می‌کنند و در بخش اعزام‌ها نیز این انجمن‌ها فعالیت دارند و از کمک‌های آنها استفاده می‌کنیم.

چگینی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی نیوکاسل شهریورماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: تمام برنامه‌های فدراسیون به شهریورماه موکول شده است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان سمنان به مرحله پایانی اردوی تیم‌های ملی بیماران خاص راه نیافتند، افزود: 10 نماینده استان در رشته‌های والیبال، تنیس خاکی و بدمینتون نتوانستند به مرحله پایانی اردو راه پیدا کنند.

انتهای پیام/75035/س/

برچسب‌ها:

نظر شما