شناسهٔ خبر: 34234321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

رپرتاژ/

پارک مینیاتوری مشهد ایرانی در تور مشهد سفر باتو

ایران زیبای ما به خاطر تاریخ بسیار کهن و معماری بسیار زیبا، استادانه و متنوعی که در هر دوره ای از تاریخ به گونه ای تغییر می کند و با فرهنگی به بلندی و قدمت تاریخ و طبیعتی زیبا و چهار فصل و مردمانی که همیشه با جانفشانی در راه وطن خویش از این آب و خاک و فرهنگ چند هزار ساله خودشان دفاع کرده اند تا آن را بدست ما که فرزندان آنان هستیم برسانند، صد در صد پتانسیل جذب بیشترین گردشگر داخلی و خارجی را دارد، اما برای رسیدن به این مطلوب باید درباره آثار و ابنیه تاریخی فرهنگی و طبیعی و همچنین مردم شناسی آن تبلیغات متناسبی اعمال گردد. لذا ایجاد اماکن تفریحی از جمله پارک ها و بوستان ها که در آن به اثرهایی که در کشورمان موجود است اشاره می شود و باعث شناخته شدن آنها به مردم می شود، بسیار مفید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

بسیاری افراد هستند که می خواهند تمام نقاط دیدنی ایران را ببینند، اما راه های ناهموار، نا آشنایی با مسیرو مسائلی از این دست که باعث اتلاف وقت و نبودن امکانات برای انجام این سفر طولانی که این موضوع جدای از هزینه سرسام آوری که دارد نیاز به صرف زمان بسیار زیادی نیز می شود. لذا به خاطر افرادی که این آرزو را دارند دست کم با شکل و شمایل این اثرهای زیبای تاریخی و فرهنگی آشنا شوند، در پارک مینیاتوری مشهد این آرزو را می توانند به واقعیت بدل کنند. بوستان های مینیاتوری در سراسر جهان به این دلیل ساخته می شوند که آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی هر کشور یا منطقه را به مردم بشناساند و اطلاعات و آگاهی آنان را از تاریخ و فرهنگ کشور بالا ببرد و آنها را به دیدار از این مناطق ترقیب و تشویق نماید، می توان گفت این گونه پارک ها علاوه بر مسائل سرگرمی موجب تبلیغات برای گردشگاه های مناسب برای گردشگران بالاقوه می باشد.

 

 

این پارک مینیاتوری در قیمت تور مشهد ارزان لحظه آخری در ابعاد هشت هکتار در مشهد با هزینه بیست و هشت میلیارد تومان احداث گردیده که به عنوان اولین پارک مینیاتوری شرق ایران شناخته می شود. در این پارک پنجاه و هشت اثر از آثار تاریخی و فرهنگی ایران را به صورت کوچک شده (مینیاتوری ) می توانید ببینید. آثاری مانند تخت جمشید با تمام ریزه کاری ها که در ساختمان اصلی هست اینجا به صورت مینیاتوری ساخته شده است، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، روستای کندوان، آرامگاه خیام نیشابوری و باغ شاهزاده ماهان کرمان با همان چهار باغ معروفش را می توان اشاره کرد البته آثار ساخته شده فقط اثرهای قدیمی نیست و اثرهایی مانند سد کارون، فرودگاه شهید هاشمی نژاد که فرودگاه خود شهر مشهد است و ایستگاه راه آهن مشهد را نیز در کنار این ها می توانید ببینید.

 

 

یک نکته جالب این که خط آهن هم از میان این پارک عبور می کند و افرادی که سوار قطار هستند هم می توانند که از دیدنی های این پارک به شرط آنکه خوابشان نبرده باشد یا حواسشان پرت نشده باشد لذت ببرند .

 

 

در این پارک زیبا همه چیز برای نشان دادن گوشه گوشه ایران طراحی شده است مانند پیست اتومبیل های کنترلی که به شکل نقشه ایران طراحی شده است. در این پیست همیشه مسابقات ماشین کنترلی برگزار می شود. البته در این مکان به جز این المان های مینیاتوری وسایل و امکانات تفریحی هم مانند زمین بازی برای کودکان و زمین های ورزشی در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش سفر باتو ، پارک مینیاتوری مشهد در منطقه دوازده مشهد است و علاوه بر اثرهایی که تا کنون ساخته شده که در بالا به آنها اشاره شد قرار است که پنجاه و هشت اثر دیگر از نقاط دیدنی ایران در آینده ای نزدیک ساخته شود. جالب است بدانید که در این پارک یک دریاچه به وسعت نزدیک به دو هزار متر وجود دارد و جالب تر آنکه بدانید یک رودخانه هم به طول دویست و شانزده متر وجود دارد که می توان آن ها را هم جزو مینیاتورها دانست. در این پارک سکوی نمایش و تئاتر هم وجود دارد و پارکینگی بسیار بزرگ برای این پارک در نظر گرفته شده که مشکل بازدید کنندگان را جهت پارک ماشین هایشان برطرف می نماید. در ضمن مسیر پیاده روی خوبی هم به اندازه هزار و دویست و شصت و چهار متر و زمین بازی ایجاد شده است و آیین های محلی هم در این پارک بزرگ و زیبا برگزار می شود.

 

نظر شما