شناسهٔ خبر: 34233868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون| فینال «عصر جدید» ۲۸ مرداد پخش می‌شود/ جمعه زمان پخش «از شنبه» برنامه طنز شبکه ورزش

فرمانده بسیج رادیو مشخص شد، ۲۸ مرداد فینال برنامه «عصر جدید» روی آنتن می‌‌رود و برنامه جدید و طنزِ شبکه ورزش جمعه پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

مدیر شبکه رادیویی ورزش از فصل همکاری جدید میان این شبکه و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو خبر داد.

سید غلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش با اشاره به همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی رادیو بیان کرد: طبق روالی که در گذشته وجود داشت، اداره کل نمایش آثاری را تولید می‌کرد که ما آن را پخش می‌کردیم اما این بار ما سفارش جدیدی دادیم که با استقبال رادیو نمایش روبه رو شد.

وی درباره این تصمیم گفت: دلیل این تغییر، رویه جدولی در رادیو ورزش بود که عناصر و سبک زندگی در آن جدا نباشد، در واقع به دنبال رسیدن به نوعی انسجام در ساختارهایمان از جمله ساختار نمایشی شبکه ورزش بودیم که این موضوع را با رادیو نمایش مطرح کردیم و نتیجه‌بخش بود.

مدیر رادیو ورزش ادامه داد: ما در شبکه ورزش براساس منظومه محتوایی که برای سال 98 تنظیم کردیم، محوری را مدنظر قرار دادیم که شامل سبک زندگی و نقش محوری ورزش در زندگی اسلامی ایرانی می‌شود این نقش در حوزه سلامت جسمی و سلامت روحی ایفا می‌شود و به این منظور تعریف جدیدی از ورزش ارائه دادیم تا به نوعی ورزش راهبردی داشته باشیم که بتواند از طرفی هم در دسترس باشد و هم ارزان و از طرف دیگر تمامی ابعاد را در نظر بگیرد و در کنار آن علاوه بر آقایان برای بانوان و تمامی افراد خانواده تأثیرگذار باشد.

میرحسینی اظهار کرد: از نظر مدال‌آوری، رشته ای باید مورد تشویق برای آحاد جامعه قرار گیرد که امکان حداکثر قهرمانی ورزشی را از آن انتظار داشته باشیم و با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که رشته دو و میدانی این قابلیت را دارد که با حداقل امکانات راه سریع پیشرفت را در جامعه باز کند چرا که می‌شود حتی با پوششی معمولی در محل کار تا پارک و خیابان و حتی نقاط مختلف بدون محدودیت با راه رفتن و تند دویدن آن را انجام داد و شرایط مفرحی ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و اقبالی که نمایش های رادیویی در میان شنوندگان خود دارد طی جلساتی که با مسئولان و نویسندگان داشتیم، ساخت قصه جدیدی در چندین فصل در رادیو نمایش آغاز شد. این داستان ها از قبل انقلاب آغاز شد و در دوران انقلاب و دفاع مقدس و تا امروز هم ادامه می یابد که تاکنون 30 قسمت آن توسط اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش تولید شده و پخش آن از پنجم مرداد ماه ساعت 13:30 در رادیو ورزش و تکرارآن ساعت 22:40 در رادیو نمایش آغاز می‌شود و تولید آن همچنان در رادیو نمایش ادامه دارد که امیدوارم با استقبال همیشگی علاقه مندان نمایش های رادیویی روبه رو شود.

مدیر رادیو ورزش این اتفاق را حرکت مثبت و سازنده ای میان رادیو نمایش و رادیو ورزش دانست و اظهار امیدواری کرد: این روند، سرفصل جدیدی را برای تولید نمایش‌های تخصصی چه برای رادیو ورزش و چه برای رادیوهای دیگر باز کند تا علاقه‌مندان نمایش های رادیویی بتوانند با وجهه‌های مختلف این هنر ارزشمند و تاثیرگذاری آن آشنا شوند.

وی در پایان گفت: ساختار نمایشی در رادیو به مراتب قوی‌تر و جذاب‌تر از تلویزیون است و امیدواریم تلویزیون رادیو را در کنار خودش ببیند تا بیشتر روی محتوا کار شود و تفکر و تعمق را به لایه‌های مختلف جامعه بسط دهد.

سریال رادیویی «به رنگ قهرمانی» به کارگردانی رضا عمرانی و تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا و گروه نویسندگانی چون مریم تاجیک، پویان غفاری، زهرا کولیوند، یاسمن شکرگزار و زینب آرمند و با تلاش هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش درباره ورزش دو و میدانی به سفارش رادیو ورزش در رادیو نمایش تولید شده است که پخش آن از پنجم مرداد در رادیو ورزش آغاز و ساخت آن در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو همچنان ادامه دارد.

طی حکم‌هایی مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت صدا و فرمانده حوزه بسیج معاونت صدا منصوب شدند. در بخش اول جلسه شورای مدیران معاونت صدا که با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و نیز حسین رضی معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت این سازمان و جمعی از مدیران ستادی و شبکه های رادیویی همراه بود، معارفه شاهید مظفری به عنوان مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت صدا برگزار شد.

در آغاز این جلسه، معاون صدا و معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نظارت پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات برخی از اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌ها و راهبردهای پیش رو در حوزه پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه صدا پرداختند.

در حکم شاهید مظفری با امضای حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت آمده است:

«نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات جنابعالی و با توجه به موافقت معاون صدا به موجب این حکم به عنوان «مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت صدا» منصوب می‌شوید.

توجه به اهداف تبیین شده در سیاست‌های ابلاغی سازمان براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله) و راهبردهای ترسیم شده از سوی ریاست سازمان، برنامه ریزی جامع و کارآمد در زمینه فعالیت‌های معاونت صدا در افق بلند مدت و کوتاه مدت، تهیه و تنظیم برنامه و بودجه سالیانه، توزیع مناسب و قانونمند بودجه و توسعه و به روزرسانی سیستم‌های جامع اطلاعاتی در زمینه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و عملکرد آن معاونت، نظارت مستمر و اثربخش بر فعالیت‌های انجام شده در حوزه ذیربط، نظارت بر حسن اجرای استانداردهای شاخص‌ها و دستورالعمل های ابلاغی در سازمان، ایجاد ساز و کار همکاری و هماهنگی در بین اجزای مختلف و ستاد معاونت صدا و مجموعه های بیرون از سازمان بر اساس ضوابط و مقررات و سیاست‌های ابلاغی و هماهنگی و همکاری با بخش های گوناگون معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت از اهم وظایف جنابعالی در این مسئولیت است که لازم است با هماهنگی کامل با معاون محترم صدا انجام پذیرد.

امید است با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج) در انجام وظایف موفق باشید.»

از تجربه‌های مظفری می‌توان به فعالیت وی در سیما و صندوق بازنشستگی اشاره کرد.

در بخش دوم جلسه شورای مدیران معاونت صدا که با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه‌ملی و نیز محمدمهدی رحمتی رئیس مرکز بسیج صداوسیما و هیات همراه، برگزار شده بود، معارفه برادر بسیجی امیر بیات به عنوان فرمانده حوزه بسیج معاونت صدا صورت پذیرفت.

در حکم امیر بیات آمده است:

«نظر به تعهد، شایستگی و سوابق بسیجی و مدیریتی جنابعالی و با عنایت به هماهنگی های انجام شده با معاون صدای سازمان به موجب این حکم برای مدت 2 سال به عنوان «فرمانده حوزه بسیج معاونت صدا» منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوندمتعال، درپرتو منویات مقام عظمای ولایت و اهتمام به موارد زیر شاهد گسترش فرهنگ بسیج به ویژه ارتقای امید، آگاهی، دینداری، تقویت روحیه ایثار وپایمردی برای مقابله با دسیسه‌های دشمن خصوصاً در عرصه تهدیدات نرم و جنگ رسانه‌ای باشیم.

- برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی فعالیت پایگاه های بسیج شبکه ای رادیویی و حوزه ستادی معاونت صدا براساس ماموریت‌های ذاتی و تخصصی هر یک از آنها.

- تلاش و اهتمام برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های تولید و برنامه سازی شبکه های رادیوی در جهت انتشار عطر دل انگیز اسلام ناب محمدی(ص).

- برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای ارزشیابی پایگاه های بسیج زیر مجموعه به منظور ابقا، ادغام و یا تاسیس پایگاه‌های بسیج جدید در حوزه ستادی و شبکه های رادیوی معاونت صدا با هماهنگی مدیر کل سازماندهی رده‌ها و مدیریت بازرسی و ارزشیابی بسیج.

- ایجاد ساز و کار مناسب برای انتخاب، انتصاب و صدور احکام مسئولیت فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های بین زیر مجموعه با هماهنگی مدیر کل سازماندهی رده‌ها و مدیریت بازرسی و ارزشیابی مرکز بسیج.

- ایجاد ساز و کار مناسب برای جذب، سازماندهی و آموزش نیروهای متعهد و متخصص به ویژه در حوزه تولید برنامه‌ای رادیویی.

- ایجاد ساز و کار مناسب برای سازماندهی اعضای بسیج در قالب حلقات صالحین و ایجاد بستر مناسب برای افزایش بصیرت دینی و انقلابی، ارتقای وحدت فرهنگ و انسجام سازمانی با هماهنگی مدیریت تعلیم و تربیت مرکز بسیج.

- ایجاد بستر مناسب برای کمک به وحدت و انسجام همکاران سازمان در حوزه معاونت صدا و ستاد معاونت.

- تشریک مساعی با سایر رده های بسیج سازمان برای تحقق ماموریت‌های ذاتی سازمان و ارتقای فرهنگ سازمانی، ارزش‌های اسلامی و انقلابی.

- ارتقای سطح همکاری و هم افزایی بین پایگاه های بسیج شبکه‌های رادیویی برای تحقق رسالت و ماموریت‌های بسیج در حوزه معاونت صدا.

توفیق جناب عالی را در پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.»

از جمله سوابق فعالیت‌های بیات می‌توان به مدیر سابق اداری – مالی بسیج رسانه ملی، نماینده سابق گردان عاشورای بسیج سازمان، مدیر کل سازماندهی بسیج صداوسیما اشاره کرد.

بیات همزمان با فرماندهی حوزه بسیج معاونت صدا، مدیر مالی و اداری این معاونت نیز هست.

برنامه «عصر جدید» این روزها در مرحله نیمه نهایی برگزیدگان مختلف را معرفی می کند و قرار است فینال آن 28 مرداد پخش شود.

پس از ماه‌ها رقابت میان ده‌ها شرکت‌کننده در زمینه‌های مختلف سرگرمی، هنری و ورزشی، مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» به مرحله فینال نزدیک می‌شود، جایی که 5 اجرای برتر از 15 اجرای مرحله نیمه‌نهایی قرار است رقابت کنند تا قهرمان نخستین فصل برنامه مشخص شود.

یکشنبه و دوشنبه سی‌ام و سی‌ویکم این هفته قسمت سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی روی آنتن خواهد رفت تا بعد از پخش نظرسنجی مردمی در روز پنجشنبه سوم مردادماه تکلیف 4 اجرا از پنج اجرای نهایی مشخص شده باشد.

تاکنون محمد زارع و پارسا خائف از میان بیش از 300 گروه شرکت کننده در این مسابقه پس از گذر از مراحل مختلف، به فینال رسیده‌اند و ظرف چند هفته آینده «عصر جدید» استعدادهای برتر خود را خواهد شناخت.

فینال مسابقه «عصرجدید» بیست و هشتم مردادماه از شبکه سوم سیما پخش می شود.

شبکه یک امروز سی‌ام تیرماه با حضور کارشناسان به بررسی موضوع بورس در برنامه «پایش» می‌پردازد. در برنامه «پایش» همچنین سیاست‌های تنظیم بازار طی یکسال اخیر و نیز ادله موافقان و مخالفان تشکیل وزارت بازرگانی بررسی و تحلیل می‌شود.

در همین رابطه علی اکبر کریمی و سهیلا جلودارزاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه هستند و پیرامون این موضوعات گفتگو می‌کنند.

در سوال نظرسنجی این برنامه هم از بینندگان پرسیده شده است: برای سرمایه گذاری به کدام یک بیشتر اعتماد دارید؟ 1- فروشنده ارز 2- کارگزاری بورس.

«پایش» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امروز ساعت 19:45 و با اجرای محمد دلاوری پخش خواهد شد.

اختتامیه جشنواره «فیلم شهر» به صورت زنده از شبکه نمایش سیما پخش می‌شود.

شبکه نمایش که آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم شهر را به صورت زنده پخش کرده بود، مراسم اختتامیه این جشنواره را نیز که دوشنبه سی‌ام تیرماه، ساعت 17 با اجرای محمدرضا شهیدی فر در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، به صورت زنده و اختصاصی پخش می‌کند.

در این مراسم جوایز بخش های فیلم های کوتاه و نیمه بلند، سینمایی و ویدئویی و بین الملل اهدا خواهد شد. از دیگر بخش های این مراسم می توان به قدردانی از چهره های سینمایی، رویا تیموریان، علی نصیریان و مسعود رایگان و نیز قدردانی از خادمین شهر و نیروهای اورژانس و پلیس راهور اشاره کرد.

هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر به دبیری هاشم میرزاخانی از بیست و ششم تیرماه آغاز شده و در روز دوشنبه سی‌ام تیرماه به پایان می رسد.

همان طور که دیدیم در هفته‌ای که گذشت مرحله دوم از رقابت گروه آقایان «دستپخت» گروه 4  به سرگروهی آقای بهزاد داغدار با کسب امتیاز 431 و رتبه اول به پایان رسید.

در این‌هفته مجددا برمی‌گردیم به رقابت گروه خانم‌ها در مرحله 3‌، همانطور که در پایان رقابت مرحله دوم خانم‌ها دیدیم، گروه 4 به سرگروهی خانم فاطمه بهجویان هم اکنون با امتیاز 440 در صدر جدول قرار دارد.

در مرحله 3 برنده این مرحله ، پاکت‌هایی را برای باقی گروه‌ها انتخاب خواهد کرد که چالش‌های هیجان‌انگیزی برای گروه‌ها در پی خواهد داشت که همین موضوع ترتیب جدول را تغییر خواهد داد.

علاقمندان این مسابقه را  امشب ساعت23:10 از شبکه یک تماشا کنند.

برنامه «دستپخت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی و اجرای سیدوحید حسینی یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 23:10 پخش می‌شود.

«شکارچی»، «نام و نام خانوادگی»، «اوربرا»، «ملاقات اجباری» و ... از سی‌ام تیرماه تا پنجم مردادماه در جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو به نمایش در می‌آید.

فیلم سینمایی «شکارچی» به کارگردانی پارک جای هیون، یکشنبه سی‌ام تیرماه ساعت 01:30 بامداد از شبکه دو پخش می‌شود.

این فیلم با بازی ها جی وون، کانگ یه وون، سان گا این و جو سانگ ووک روایت گر ماجراهای مربوط به سه زن کره ای است که در فنون رزمی مهارت بسیار بالایی داشته و با یکدیگر به عنوان یک تیم بسیار زبده همکاری دارند. با به قتل رسیدن یکی از افراد خاندان سلطنتی، این سه مأمور یافتن قاتل و دستگیری او می‌شوند و ...

فیلم تلویزیونی «نام و نام خانوادگی» به کارگردانی مهدی رضازاده، دوشنبه سی‌ویکم تیرماه ساعت 01:30 بامداد روی آنتن می رود.

در این فیلم خواهیم دید: دختر آقای مراد طلبکار به واسطه نام خانوادگی طلبکار هنگام ازدواج با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و پسر کوچک این خانواده نیز به دلیل همین نام‌خانوادگی دچار مشکلات زیادی در مدرسه می‌گردد و همین موضوع باعث می‌شود پدرشان مراد برای تغییر این نام‌خانوادگی ماجراهای جالبی را از سر بگذراند ...

میرطاهر مظلومی، نفیسه روشن، حامد وکیلی، علی زرینی و حلیمه سعیدی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «اوربرا» به کارگردانی اولیور داهان، سه شنبه یکم مردادماه ساعت 01:30 بامداد پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی فرانک دوبوک، پییر ماریل و خوزه مارسیا خواهیم دید: یک فوتبالیست سابق که در بریتانیا زندگی می کند، هم تیمی های قدیمی خود را برای کمک به ماهیگیران محلی به منظور برنده شدن در بازی‌ها و به منظور جمع‌آوری پول و صرفه‌جویی در مشاغل جمع میکند اما ناگهان با بروی اتفاقی همه پیش‌بینی‌ها خراب می‌شود و ....

فیلم سینمایی «ملاقات اجباری» به کارگردانی سیلوان آرشام بولت، چهارشنبه دوم مردادماه ساعت 01:30 بامداد پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ساندرین بیسون، پُل دوسِت و آنتونی لوسیِر آمده است: لوک مردی میانسال است که سال ها است به حکم دادگاه اجازه نزدیک شدن به پسرش را ندارد. لوک پسرش، سم را از کودکی ندیده ولی حالا که او به نوجوانی رسیده، می‌خواهد خود را به او بشناساند. لوک چند بار به سم نزدیک می شود اما سم پلیس را خبر می‌کند اما در نهایت زمانی که لوک سعی داشته سم را با ماده بیهوشی بدزدد، او سوار ماشینش می‌شود و با هم به شکار می‌روند. سم از لوک می‌ترسد، در نتیجه زمانی که لوک برای تمرین، اسلحه را به سم می‌دهد، سم اسلحه را به سمت لوک گرفته و ...

فیلم سینمایی «شیخ شریف» به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور، شنبه پنجم مردادماه ساعت 01:30 بامداد روی آنتن می‌رود. این فیلم روایتگر زندگی شهید محمدحسن شریف‌قنوتی به ‌عنوان اولین شهید روحانی دوران دفاع مقدس است. شیخ شریف در زمان جنگ به مردم جنگزده خرمشهر روحیه می‌داد و از آنها حمایت معنوی می‌کرد.

جعفر دهقان، شیوا خسرومهر، محمد ایزدی یکتا، محمد باجلان، نازنین پیرکاری و ارسطو خوش رزم در فیلم سینمایی «شیخ شریف» بازی کرده‌اند.

برنامه شاد و مفرح «از شنبه» با هدف ترغیب ورزش های همگانی با اجرای امیرحسین قیاسی و ابوطالب حسینی هر روز به جز جمعه  ها زنده روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌رود.

این برنامه با رویکرد شاد و طنز و با هدف ترغیب به ورزش های همگانی و پر کردن اوقات فراغت جوانان از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود.

«مجتبی آذری» که تهیه کنندگی برنامه ویدئو چک را در کارنامه خود دارد این بار به همراه «عبدالله روا» مسئولیت تهیه «از شنبه» را برعهده دارد.

«از شنبه» علاوه بر پرداختن به ورزش های همگانی با دعوت از میهمانان ویژه، پخش گزارش‌های مردمی، انجام تمرینات ورزشی و بخش های شاد همراه با موسیقی به استقبال مخاطبان خود می رود.

علاقمندان می‌توانند هر روز به جز جمعه ها ساعت 11:30 بیننده «از شنبه» از شبکه ورزش سیما باشند.

جنگ شبانه «شب فیروزه ای» بعد از سفر به استان‌های فارس، کرمان، یزد، مشهد به استان اردیبل رفت. این برنامه ترکیبی و زنده کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با همکاری سیمای استانها بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. عوامل تولید این برنامه در پنجمین سفر خود به استان اردیبل (شهر سرعین) رفته‌اند. این برنامه امشب یکشنبه سی‌ام تیرماه میزبان حمید لولایی هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون و امید جهان خواننده کشورمان خواهد بود.

غلامرضا حیدری تهیه کننده برنامه شب فیروزه ای درباره ساختار این برنامه گفت: این برنامه دارای بخش‌های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان و خوانندگان، گزارش از مکان های دیدنی و گردشگری، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ،میان برنامه، وله و .... است. برای مثال در سفر به استان اردیبل  به بوستان شادی شهر سرعین می رویم و از آنجا برنامه را بصورت همزمان روانه آنتن شبکه پنج و سیمای اردیبل می‌شود. 

بنا بر این گزارش، شب‌ فیروزه‌ای در واقع زیست‌بوم فرهنگی، تاریخی و تفریحی کشور را به تصویر می‌کشد و به‌طور همزمان نگاهی هم به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان‌ها دارد.

جنگ شبانه «شب فیروزه ای» از یکشنبه سی‌ام تیرماه به مدت 5 شب در استان اردیبل  خواهد بود.

مجموعه مستند «داستان یک پایان» مروری بر تاریخ 50 ساله گروهک منافقین است که سیر شکل‌گیری سازمان مجاهدین خلق و انشعاب آن در این مستند بررسی می‌شود.

مستند «داستان یک پایان» روایتی است از سرکردگی مسعود رجوی بر سازمان منافقین که در شش قسمت چگونگی این امر را از بدو تشکیل سازمان تا آخرین روزهای سرکردگی او به تصویر می‌کشد.

کارگردانی این مستند شش قسمتی را که از محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است، علیرضا خوشنویس برعهده دارد و مهدی محمدی تهیه‌کننده این اثر است.

شروع نافرجام،افتادن نقاب، لشکرکشی تا کمینگاه،تولد یک فرقه،اسیر در زنجیر دروغ وپایان یک رؤیا عناوین قسمت های مستند «داستان یک پایان» است.

پخش این مستند که از روز شنبه بیست و نهم تیرماه در شبکه چهار سیما آغاز شده است، تا سوم مردادماه ادامه دارد و هر روز ساعت 17:15 پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «متولد 65» محصول سال 1393 است که درخصوص مسائل و مشکلات نسل دهه شصت است. این فیلم  در جدول پخش امروز سی‎ام تیرماه کانال اردو ی شبکه جهانی سحر قرار گرفته و داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را به جای شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند. آن‎ها به طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه این شوخی به عنوان فرزند یک کلاهبردار به‎دست صاحبخانه به گروگان گرفته می‌شوند. پدرام شریفی، هنگامه حمیدزاده، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، آنا نعمتی، مهتاب ثروتی و... در این فیلم سینمایی مقابل دوربین مسعود سلامی‌بازی کردند.

پالیز شاه‌محمدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و سپیده عبدالوهاب این اثر را تدوین کرد. «متولد 65» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در بخش نگاه نو سی‎وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم را زهر مشهدی فراهانی برای کانال اردو زبانگردانی کرده است. فیلم سینمایی «متولد 65» امشب ساعت 21:55، به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن فردا در آخرین روز تیر، ساعت 3:05 بامداد و 8:40، خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما