شناسهٔ خبر: 34233865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاجی زاده در واکنش به ادعای ترامپ:

آمریکایی‌ها متوجه دروغشان شدند/ اتفاقی برای پهپاد ایران رخ نداده

جواد بخشی الموتی

فرمانده هوافضای سپاه در خصوص ادعای ترامپ در رابطه با سرنگونی پهپاد ایرانی، گفت: این دروغ به قدری بزرگ بود که در ابتدا برای ما باور پذیر نبود که رئیس جمهور یک کشور این موضوع رابیان کرده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سردار امیرعلی حاجی زاده با اشاره به حضورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی از پیشرفت های مختلف هوافضای سپاه در نشست امروز به نمایندگان عضو کمیسیون ارائه شد که این گزارش در زمینه های گوناگون از جمله حوزه موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین، بمب های هوشمند، رادارها و بخش های پدافندی بود که بخشی از این پیشرفت ها را ملت ایران طی سال های اخیر ملاحظه کردند.

وی با بیان اینکه تک تک این موارد با همت مسئولان و مدیران مجموعه هوافضای سپاه در به کارگیری بخش نخبگان و پژوهشگران داخلی رقم خورده است، افزود: اگر در سایر بخش‌ها که مشکلات عدیده‌ای وجود دارد به ویژه حوزه اقتصاد، از همین ظرفیت دانشجویان و نخبگان داخلی استفاده شود این مشکلات با تکیه بر توان داخل به سرعت قابل حل خواهد بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این اقدامات صرفاً فقط کار سپاه نبوده بلکه بهره گیری از قدرت دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان نیز در این موضوع دخیل بوده است. خواهش ما این است که سایر مسئولان از این ظرفیت در حوزه های دیگر نیز استفاده کنند.

سردار حاجی زاده در رابطه با قدردانی که کمیسیون آموزش و تحقیقات از وی انجام داد، گفت: ما خادم و سرباز ملت هستیم و عزیزان در کمیسیون آموزش به ما محبت داشتند.

وی در رابطه با پادگان در نظر گرفته شده در تهران برای مباحث پژوهشی گفت: چندسالی است که با حجم بالایی از دانشجویان نخبه مواجه هستیم که ظرفیت به کارگیری آنها را نداریم؛ در نهایت تلاش کردیم فضاهایی را در اختیار این خواهران و برادران نخبه قرار دهیم که مکان در نظر گرفته شده با توجه به تعداد دانشجویان و نخبگان گنجایش لازم را نداشت لذا در نهایت پادگانی را برای ۷۰۰ نخبه در غرب تهران برای امور پژوهشی در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه شعبه های دیگری از این مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، گفت: در نشست امروز مقرر شد اعضای کمیسیون آموزش نیز بازدیدی از این توانمندی ها داشته باشند و در این زمینه آماده انتقال تجربیات خود به دیگران هستیم.

سردار حاجی زاده در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای ترامپ در رابطه با سرنگونی پهپاد ایرانی توسط آمریکایی ها، گفت: این دروغ به قدری بزرگ بود که در ابتدا برای ما باور پذیر نبود که رئیس جمهور یک کشور این موضوع را به صورت مستقیم در رسانه بیان کرده باشد. به همین دلیل چندین بار با یگان‌های مختلفمان این موضوع را چک کردیم و تکذیب آن با چند ساعتی تأخیر مواجه شد.

حاجی زاده یادآور شد: از قبل از تنگه هرمز هواپیمای بدون سرنشین ما در رصد کامل ناوگروه، فعالیتش را شروع کرده و تا زمانی که از شمال خلیج فارس خارج شده، هیچ اتفاق عجیب و غریبی برایش رخ نداده است؛ خود آمریکایی‌ها هم متوجه این دروغ شدند و گویا تقصیر را به گردن بولتون انداختند.

نظر شما