شناسهٔ خبر: 34232775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد معارفه شد

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد معارفه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مراسم تودیع ابوالفضل عباسی و معارفه محمدجواد هاشمیان مسئولان سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی، مسئولان ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی و جمعی از بسیجیان عصر امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسینی مطلق رئیس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی در این مراسم با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب تفکر بسیجی کشور را نجات داد اظهار داشت: اکنون هجمه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌شود، با این وجود تفکر بسیجی توانست ما را به جایی که اکنون هستیم برساند، این نشان دهنده آن است که دست غیبی در کار است تا این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش یعنی امام زمان(عج) برسد.

حسینی مطلق با بیان اینکه بیشتر در حال حاضر بیشتر افتخارات علمی کشور از سوی بسیجیان است، به چند نفر از بسیجیان حاضر در جلسه به دلیل قبولی با رتبه برتر در کنکور ارشد تبریک گفت و ادامه داد: بسیج دانشجویی باید پیشرفت علمی را رصد کند و که کجا بوده و به کجا می‌خواهد برسد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی حضور در مشهد و وجود بارگاه منور رضوی در این شهر را نعمت و فرصتی مغتنم برای همه ساکنان این شهر عنوان کرد و خطاب به حاضران در جلسه گفت: تولیت جدید آستان قدس رضوی نسبت به حضور افکار جدید و جوان در حرم مطهر بسیار استقبال کرده‌اند. شما می‌توانید جلسات همبستگی و هم‌افزایی خود را در حرم مطهر برگزار کنید.

هادی باادب، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: سال گذشته به دلیل تنگناهای مالی سال سختی داشتیم اما به لطف پروردگار و به لطف اردوهای جهادی بسیجیان ما فراتر از انتظارشان نقش آفرینی کردند.

وی به پیشرفت علمی در بدنه بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها اشاره و افزود: بحث علمی و اهمیت مباحث علمی در سطح بسیج به شکل عام و در دانشگاه فردوسی که الگوی دیگر دانشگاه‌ها است به شکل خاص، هم در کنکور دکتری هم در کنکور ارشد برایمان مشهود بود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی به نکاتی در زمینه آینده بسیج دانشجویی اشاره و خاطرنشان کرد: معتقدیم بسیج دانشجویی باید در سه عرصه و در سه ماموریت مهم نقش آفرینی مناسبی در سطح دانشگاه و جامعه داشته باشد.

وی تربیت نیروی همطراز انقلاب را وظیفه و ماموریت نخست بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه طرح های بصیرتی برای دانشجویان اخیرا رشد مناسبی داشته که از جمله آن می‌توان به حضور قریب به 5 هزار نفری دانشجویان در دوره معرفتی، فکری و تربیتی طرح ولایت در مشهد اشاره کرد؛ دوره‌ای که پیش از این با جمعیت دانشجویی یک هزار تا یک هزار و 500 نفر برگزار می‌شد.

باادب پیشرو بودن تفکر بسیجی را دومین عرصه ایفای نقش بسیج دانشجویی عنوان کرد که باید برای آن در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی انجام شود.

وی بالا بردن نفوذ اجتماعی بسیج را سومین وظیفه بسیج دانشجویی دانست و تاکید کرد: بسیج دانشجویی باید مفاهیمی چون ایثار، تکلیف گرایی، فداکاری و غیره را در بین آحاد دانشجویان و عموم مردم منتقل کند و از بدنه بی‌تفاوت دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها بکاهد.

ابوالفضل عباسی مسئول سابق دانشگاه فردوسی مشهد نیز با تشکر از مسئولان دانشگاه و مسئولان ناحیه بسیج دانشجویی استان به دلیل همراهی‌شان با بسیج دانشجویی این دانشگاه به بیان چند نکته بسنده کرد.

عباسی با اشاره به اینکه هر وضعیت خوبی که در دانشگاه داشته باشیم اما وضعیت بهتری را هم می‌توان متصور شد و افزود: وضعیت فرهنگی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب در سطح دانشگاه مناسب نیست و دانشکده‌ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

مسئول سابق دانشگاه فردوسی مشهد به بیان گوشه‌ای مشکلات بانوان در دانشگاه فردوسی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات در این دانشگاه برطرف نشدن مشکلات دانشجویان به نحو مطلوب است که امید دارم پس از این نگاه ویژه‌ای به برطرف شدن مشکلات آنها شود.

وی در پایان از تمامی افرادی که در برگزاری هر چه بهتر طرح‌های فرهنگی و آموزشی بسیج از جمله اربعین، اردوهای راهیان نور، دوره‌های آموزشی، طرح ولایت، اردوهای جهادی و علمی قدردانی و آرزوی بهترین توفیقات را برای آیندگان کرد.

محمدجواد هاشمیان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد هم در این مراسم گفت: بسیج یک بازوی توانمند اجرایی و فکری است و با رویکرد تعاملی در کنار مسئولان دانشگاه حضور داشته و دارد. این نحوه تعامل هیچ سقفی برای آن وجود ندارد و با روند صعودی ادامه خواهد داشت.

هاشمیان با اشاره به اینکه برنامه ما برای سال آینده اهداف سه‌گانه بسیج دانشجویی خواهد بود، بیان کرد: امیدواریم به برکت شهدای دانشگاه فردوسی خروجی‌های این دانشگاه شهید علم الهدی‌ها باشند و این دانشگاه محل تربیت نیروهای متعهد و متخصصی باشد که آینده انقلاب دست آنها خواهد بود و اینجاست که بنا به فرموده امام راحل دانشگاه مبدا تحولات است و دانشگاه فردوسی نیز دانشگاه طراز اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/ح

نظر شما