شناسهٔ خبر: 34232333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشکسوت والیبال: کولاکوویچ هیچ نقشی در موفقیت‌های تیم ملی والیبال نداشت/ جایی که به کمکش نیاز داشتیم، کاری نکرد

جواد محتشمیان پیشکسوت والیبال گفت: فقط یک جا به کمک کولاکوویچ نیاز داشتیم که آن جا هم کاری نکرد و به نظرم مربی ما نقشی در موفقیت‌های تیم ملی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، جواد محتشمیان گزارشگر والیبال درباره عملکرد کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال بیان کرد: تیم ایران امسال در شروع بازی‌های لیگ جهانی تفاوت خوبی نسبت به پارسال داشت. ۷، ۸ سال است که این تیم را داریم و اساس و نفرات اصلی تیم حفظ شده است درحالی که کشور‌های دیگر نفرات خود را تغییر دادند. یک مربی در کنار زمین ۱۰ تا ۱۵ درصد می‌تواند تاثیرگذار باشد و هنگامی که تیم ما وارد زمین می‌شد، هماهنگ نشان می‌داد. اما در والیبال هر لحظه نیاز به یک نقشه دارد و کولاکوویچ باید بیشتر از این‌ها با بازیکنان حرف می‌زد.

محتشمیان درباره نقش کولاکوویچ  اضافه کرد: در هر دست ۲ بار وقت استراحت و ۲ بار فرصت بازبینی داریم. من دربازی با برزیل فقط درخصوص دست پنجم صحبت می‌کنم که ۸ بر ۵ جلو بودیم. برزیل  بازیکنان پا به سن گذاشته زیادی نسبت به ما داشت و ما بعد از امتیاز گرفتن برزیل باز هم فرصت وقت استراحت گرفتن داشتیم و می‌توانستیم تعویض‌های مان را هم انجام دهیم و برای هر امتیازی که از آن به بعد برزیلی‌ها کسب می‌کردند، فرصت داشتیم.

او درباره اینکه گفته می‌شود با مربیان خارجی مخالف است، گفت: کواچ هم مثل کولاکوویچ تماشاگر بازی بود و ما فقط یک جا به کمک کولاکوویچ نیاز داشتیم و به نظر من مربی تیم ملی هیچ نقشی در موفقیت‌ها نداشت و آن یک جا هم که به کمک او نیاز داشتیم کاری نکرد. وقتی سعید معروف تحت فشار روانی است، مربی باید مدیریت می‌کرد و تغییراتی را در ترکیب بوجود می‌آورد. باید به معروف کمک می‌کردیم تا آستانه تحملش را بالا ببرد. کولاکوویچ برای این موضوع چه کار کرد؟

او درباره تفاوت کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با کولاکوویچ  اظهار داشت: مربی تیم ملی والیبال سال گذشته اعلام کرد که ۲ بازیکن تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ حضور خواهند داشت، این موضوع انگیزه همان ۲ بازیکن و دیگر جوانان را کاهش می‌دهد، اما کی روش را مربی خوبی برای تیم ملی فوتبال دیدم چرا که از قبل برای هیچ بازیکنی جایی در فهرست تیم ملی مشخص نمی‌کرد و به همه فرصت می‌داد.

بیشتر بخوانید:

خوش خبر:بازیکنان از شرایط خوبی برخوردار هستند/ فرصت کوتاهی برای ریکاوری و تمرین داریم

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال اعلام شد

رضایی: از پنجره نقل و انتقالات داخلی محروم نشدیم/ پیگیر پرونده مان‌هستیم

انتهای پیام/

انتقاد محتشمیان از کولاکوویچ

نظر شما