شناسهٔ خبر: 34231084 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در «نوافذ» شبکه العالم؛

موشکافی دلایل افزایش سن ازدواج

دلایل به تاخیر افتادن سن ازدواج در برنامه امشب «نوافذ» شبکه العالم، واکاوی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه العالم با توجه به اهمیت مسئله ازدواج به هنگام که یکی از مسائلی است که از نظر بهداشت روانشناختی حائز اهمیت است با دعوت از کارشناسانی از جمله: دکتر بشری قبیسی؛ متخصص جامعه شناسی تربیتی، نسرین نجم؛ پژوهشگر روانشناسی اجتماعی، دکتر نبیل سرور؛ پژوهشگر، خلود وتار؛ عضو سازمان «زنان پارلمانی دنیا» به بررسی دلایل افزایش سن ازدواج می پردازد.

کارشناسان در خصوص اثرات منفی ومخرب در ازدواج دیرهنگام اذعان داشتند؛ تاخیر در ازدواج می تواند معضلاتی در محیط خانوادگی در پی داشته باشد، به عنوان مثال کاهش حمایتهای مختلف از نظر مالی، عاطفی، شناختی، انگیزشی که به دلیل به هنگام نبودن ازدواج فرد هیچگونه رغبت و اشتیاقی بین اعضای خانواده در این امر وجود ندارد؛ همچنین فرد مجرد با افزایش سن در معیارهای انتخاب همسر دچار نوعی وسواس می شود که این موضوع جو خانواده را با چالش‌هایی در ازدواج مواجه می‌کند.

همچنین بیان می شود؛ زمانی که انگیزه های قوی تشکیل خانواده به وسیله موانع غیرقابل قبول یا مشکلاتی که فرد برای رفع آنها ناتوان است، سرکوب شوند یا معطل بمانند، احساس ناکامی رخ می دهد. و این احساس ناکامی یکی از الگوهای قدرتمند ناهنجاری ارزش، رفتاری و نگرشی است که شخصیت و هویت فرد را زیرسلطه می گیرد.

در ادامه به این سوال که مشکلات دیر ازدواج کردن بیشتر متوجه آقایان است یا خانم ها، پاسخ داده می شود.

برنامه «نوافذ» با اجرای حنان ضیاء امشب ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما