شناسهٔ خبر: 34231070 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

برنامه جامع کمیته المپیک ژاپن برای ورزشکاران

ژاپن چطور کسب ۳۰ طلای المپیک ۲۰۲۰ را نشانه گرفته است؟

دبیر کل کمیته المپیک ژاپن وعده داد این کشور به دنبال کسب ۳۰ مدال طلا در بازی‌های سال آینده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

 در حالی که تقریبا یک سال تا شروع بازی‌های المپیک توکیو زمان باقی است، تسویوشی فوکویی دبیر کل کمیته المپیک ژاپن اعلام کرد این کشور به دنبال کسب ۳۰ مدال طلا در بازی‌های المپیک پیش رو است که تقریبا دو برابر رکورد ۱۶ طلای این کشور در گذشته است. او همچنین از طراحی و ایجاد یک مرکز برای بالابردن ظرفیت رقابتی ورزشکاران ژاپنی برای المپیک توکیو و رقابت‌های بعدی خبر داد.

به گزارش سایت globaltimes، بیشترین طلای ورزش ژاپن در المپیک مربوط به دو دوره ۱۹۶۴ توکیو و ۲۰۰۴ آتن است که ورزشکاران این کشور موفق به کسب ۱۶ مدال طلا شدند.

جودو، شنا، ژیمناستیک و کشتی به عنوان چهار ورزش سنتی ژاپن است و ۸۷ درصد از مدال‌های طلای ژاپن در بازی‌های المپیک مربوط به این چهار رشته بوده است. فوکویی همچنین عنوان کرد علاوه بر این چهار رشته، او امیدوار است در بدمینتون، تنیس روی میز و دوومیدانی نیز در این دوره ورزشکاران ژاپنی بتوانند مدال طلا به دست بیاورند و در رشته‌های جدیدی که به این رقابت‌ها اضافه شدند از جمله سافت‌بال و بیسبال نیز موفق باشند.

فوکویی عنوان کرد این هدف یعنی ۳۰ طلای بازی‌های المپیک را تیم کارشناسی کمیته المپیک ژاپن برآورد کردند.

او همچنین درباره برنامه‌ای این کمیته برای عملکرد بهتر ورزشکاران در بازی‌های المپیک گفت: در هر ماه دوره‌هایی برگزار می‌شود و از ورزشکاران با تجربه و قدیمی دعوت می‌شود تا برای ورزشکاران جدید صحبت کنند و توصیه‌هایی به آنها داشته باشند.

ماساکی کوشی مسئول بخش رقابتی - ورزشی در ژاپن نیز عنوان کرد وزرای آموزش، فرهنگ، علوم، ورزش و فناوری گرد هم جمع شدند و برنامه‌ای جامع برای رشد سطح ورزشکاران تدارک دیده کند که هدفش بازی‌های المپیک توکیو به تنهایی نیست و قصد دارند طرحی جامع برای رشد سطح ورزشکاران حرفه‌ای در تمامی سطوح ایجاد و اجرا کنند.

نظر شما