شناسهٔ خبر: 34230994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نیشابور در آستانه تبدیل به بزرگترین قطب پرورش شتر مرغ شمال شرق کشور

شهرستان نیشابور به سبب اقلیم، موقعیت خاص جغرافیایی جهت سرمایه گذاری در زمینه دام و طیور بخصوص پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ را دارا می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی فرهمند معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در سال‌های اخیر این حرفه از رشد بالایی برخوردار بوده است به نحویکه نیشابور در حال حاضر دارای سه واحد صنعتی فعال و ۷ واحد تاسیس و ۵۰ واحد غیر صنعتی پرورش شترمرغ جمعاً با ظرفیت ۱۱۵۶۰ قطعه می‌باشد.

او افزود: سالیانه حدود ۱۲۰۰۰ قطعه جوجه یک ماهه شترمرغ در شهرستان تولید و پروارمی شود که نتیجه آن تولید ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ می‌باشد.

 فرهمندراد افزود: از هر جوجه شتر مرغ بعد از ۶ ماه ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم گوشت بدست می‌آید.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: تقاضای پرورش شترمرغ به حدی است که جوجه‌های واحدهای تولیدی توسط متقاضیان پیش خرید می‌شود واین پرنده به سبب ضریب تبدیل مناسب مواد غذایی به گوشت، مقاومت در مقابل بیماری‌ها و عوامل و تنش‌های محیطی و خصوصیات بهداشتی گوشت شامل قابلیت هضم، پروتئین بالا و پایین بودن کلسترول و یکنواخت بودن چربی مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

او گفت: از محصولات فرعی شترمرغ می‌توان به پوست، پر و تخم آن اشاره کرد که در صنایع چرم سازی، تزئیناتی و بهداشتی استفاده می‌شود.

فرهمندراد افزود: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و مراتع جهت تولید گوشت قرمز این حرفه می‌تواند در تأمین پروتئین مورد نیازجامعه بسیار تاثیر گذار باشد.
انتهای خبر/

نظر شما