شناسهٔ خبر: 34230972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵ هزار نفر در آموزش های فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری شرکت کردند

شهرکرد- ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری از شرکت ۵ هزار و ۶۲۵ نفر دوره در دوره های آموزش فنی و حرفه ای در مراکز دولتی استان در سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قهرمان آماره روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز دولتی فنی وحرفه ای در استان افزود: در این دوره‌ها بیش از ۷۳۷ هزار و ۴۵۷ نفر ساعت آموزش فرا گرفتند.

وی گفت: در سال‌جاری در حوزه آموزش بخش خصوصی و مراکز غیردولتی با فعالیت ۱۷۴ آموزشگاه ۲ هزار و ۱۹۵ نفر شرکت داشتند که در این دوره‌ها ۳۹۴ هزار و ۹۲۹ نفر ساعت شرکت کردند و ۳۳ نفر موفق به دریافت مدرک مربیگری شدند.

به گفته وی، در این مدت ۹ پروانه تاسیس مرکز غیردولتی جدید در استان صادر شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری از شرکت ۳ هزار و ۴۱۴ نفر در آزمون های هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهمنامه و آنلاین این اداره کل خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء فرهنگ آموزش و اشتغال پایدار در روستاها و مناطق عشایری و سکونتگاه حاشیه شهرها نیز دوره‌ها آموزش فنی و حرفهای در این مراکز برگزار می شود.

آماره گفت: امسال طرح روستای بدون بیکار با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ۱۱ روستای استان که قابلیت اشتغالزایی و طرح های اشتغالی خاص دارند، اجرا می شود.

وی، به فعالیت ۱۰ تیم آموزش صنایع، ۱۰ مرکز جوار دانشگاهی، ۳ مرکز جوار زندان و ۱۰۰ کارگاه آموزش روستایی علاوه بر مراکز دولتی و خصوصی این اداره کل اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته ملی مهارت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دردانشگاه پیام نور شهرکرد نیز افتتاح می شود.

آماره از برگزاری ۵۶ عنوان برنامه مختلف همرمان با هفته مهارت در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره پخت غذا و شیرینی، برپایی نمایشگاه‌های توانمندی و دست ساخته های هنرجویان، افتتاح مرکز خصوصی و مراکز تخصصی، برگزاری دوره گذر مهارتی و اشتغال در پارک بانوان خاص زنان، برگزاری کلاس معارف و دوره آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه مدیران در این هفته برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه استان ظرفیتهای مهمی در حوزه صنعت جوش و سنگ های قیمتی و تزئینی دارد، افزود: مرکز تخصصی جوش استان و مرکز تخصصی سنگ های تزئینی و کارگاه تراش سنگهای صنعتی و تزئینی در هفشجان و مرکز تخصضصی گیاهان داروئی و کشاورزی در جونقان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۳۱ تیرماه تا ۶ مردادماه به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

نظر شما