شناسهٔ خبر: 34230908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نامه اسماعیلی به دادگاه‌های تجدیدنظر برای کاهش اطاله دادرسی

رئیس کل دادگستری استان تهران در نامه‌ای خطاب به سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران،خواستار حذف موقت تشریفات در جهت رفع اطاله‌ دادرسی‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، در نامه غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران خطاب به علی لطفی، سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر این استان آمده است:

«احتراماً  همانگونه که در جلسه مورخ 1398.3.29 در جمع همکاران محترم قضایی اعلام شد. در پی استجازه‌ ریاست محترم قوه قضائیه از مقام معظم رهبری مدظله‌العالی معظم له با پیشنهاد حذف موقت تشریفات ماده 450 آ.د.ک (تا زمان بازنگری و اصلاح قانون در مجلس)‌موافقت فرموده‌اند.

بر این اساس همکاران محترم شعب تجدیدنظر از رعایت الزامات ناظر بر تشریفات قانونی مذکور معاف شده و از آنجا که هدف از این اقدام رفع اطاله‌ دادرسی و کاهش پرونده‌های موجودی در شعب است، انتظار دارد کلیه پرونده‌های موجود و پرونده‌های ورودی جدید با دقت از ناحیه همکاران مورد ملاحظه  قرار گرفته و به استثنای مواردی که به تشخیص هیأت قضایی تعیین وقت رسیدگی و دعوت از اصحاب پرونده ضرورت دارد، در سایر پرونده در وقت فوق‌العاده با رعایت سایر موازین قانونی و دقت در رسیدگی به شأن محاکم تجدیدنظر استان است رسیدگی و اظهارنظر نماید.

امید است با تلاش جهادی همکاران و تسریع در رسیدگی‌های رضایت اصحاب پرونده و خدای متعال حاصل گردد.»

انتهای پیام/

نظر شما