شناسهٔ خبر: 34230871 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اظهارات جدید وزیر نفت درباره کارت‌ سوخت | کارت‌های سوخت جایگاه‌داران فعال می‌ماند

همشهری آنلاین: وزیر نفت با اشاره به لزوم استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مرداد گفت: کسانی که موفق به دریافت کارت سوخت نشدند بعد از ۲۰ مرداد نیز می‌توانند از کارت جایگاهداران برای سوختگیری استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در دومین جلسه هم اندیشی با وزرای سابق نفت افزود: دومین جلسه با دعوت از وزیران سابق نفت امروز، یکشنبه ۳۰ تیر برگزار شد که چهار نفر از وزیران سابق امدند.

وی اضافه کرد: در این جلسه، گزارشی از وضعیت بین‌المللی و داخلی صنعت نفت ارایه شد و انها نیز مسائل و حساسیت‌های خود را مطرح کردند.

زنگنه با اشاره به اینکه همواره از پشتیبانی وزرای سابق برخوردار بودیم، تاکید کرد: حساسیت صنعت نفت بالاست زیرا این صنعت در خط مقدم جنگ اقتصادی هستیم و بعد از نفت نیز بانک قرار دارد که باید بتواند پول نفت را دریافت کرده و برای خرید کالا اختصاص دهد.

وی ضمن تشکر از وزرای سابقی که در این جلسه شرکت کردند، گفت: جلساتی نیز با نخبگان سیاسی و اقتصادی داشته ایم تا از روند کار و صادرات نفت مطلع شوند.

  • ماجرای نفتکش‌ها برفروش نفت اثر نداشته است

وزیر نفت در مورد تأثیر توقیف نفتکش‌ها بر روند فروش نفت گفت: هنوز بر فروش نفت اثر گذار نبوده با این حال از گذشته نیز محدودیت‌هایی در بحث نفتکش‌ها داشتیم و امریکا با علم به این موضوع به دنبال محدودیت‌های بیشتر است.

وی در باره ساز و کار مالی با اروپا نیز گفت: همیشه گفته‌ام که اینستکس بدون پول نفت اجرایی نمی‌شود.

به گفته زنگنه شیطنت‌های عربستان در اوپک حرف جدیدی نیست و این موضوع بحث محوری پر جنجالی در اجلاس گذشته اوپک بود و در نهایت خواسته ایران برای آسیب ندیدن تمامیت اوپک محقق شد.

زنگنه به الزامی شدن استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مرداد اشاره کرد و گفت: به تدریج این روند کامل می شود با این حال برای افرادی که موفق به دریافت کارت سوخت نشده اند، همچنان کارت جایگاهداران فعال می ماند.

وزیر نفت این راهم گفت: افرادی که برای کارت سوخت اقدام کرده اند، اطلاعاتشان موجود است و کارت سوخت آنها به آدرس اعلام شده ارسال و همانجا هزینه دریافت می شود.

زنگنه افزود: در این مرحله خبری از سهمیه بندی بنزین نیست و بیشتر به دنبال ساماندهی مصرف هستیم.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند جای نفت ایران را پر کند، تاکید کرد: کاهش تولید نفت ایران، آسیبی به چاه‌ها نمی رساند، اما ممکن است بازگشت به حداکثر تولید زمان و هزینه بر باشد.

به گفته زنگنه، بحث ازادی نفتکش توقیفی در جبل الطارق نیز در جریان است.

نظر شما