شناسهٔ خبر: 34230675 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۵ اصل در انتشار رپورتاژ آگهی که باعث افزایش فروش می‌شود

30054

به عقیده کارشناسان بازاریابی کمپین‌های موفق تبلیغاتی اغلب در زمینه بازاریابی محتوا شکل می‌گیرند. در واقع، بازاریابی محتوا چیزی بیشتر از یک نوشته است، چیزی که می‌تواند یک خواننده را وسوسه کرده و او را به مشتری دائمی بدل کند. در این میان، انتشار رپورتاژ آگهی همان چیزی است که امروزه بسیاری از برندها و کسب و کارها برای افزایش فروش به دنبال آن هستند.

صاحب‌خبر -

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، هر چقدر اصول و قواعد سئو، بازاریابی محتوا و خبرنگاری در رپورتاژ آگهی رعایت شود، بر کیفیت و جذابیت آن نیز می‌افزاید. اما کارشناسان این حوزه همواره توصیه‌هایی در این باب کرده‌اند که بهتر است برای موفقیت در انتشار رپورتاژآگهی آنها را رعایت کنید.

۱-عمل و عکس‌العمل

این اصل در نوشتن رپورتاژ آگهی های با کیفیت، از آنچه فکر می­‌کنید متداول­‌تر است. در واقع کنش متقابل، جزئی از هسته‌­ی اصلی بازاریابی محتوا است. امروزه برندهای تجاری موفق، در زمینه‌­ی ارائه‌­ی چیزی ارزشمند در مقابل برقراری ارتباط با افراد بسیار توانا شده‌اند.

مشتریان شما افرادی پر مشغله هستند. با ارائه­‌ی چیزی با ارزش در برابر وقت آنها، شانس بیشتری برای جلب توجه­‌شان خواهید داشت.

۲-وفاداری و تعهد

فروشندگان ماهر می­‌دانند که چگونه وفاداری مشتریان را از ابتدای کار کسب کنند. شاید نه از طریق فروش و بلکه با یک دمو یا نمونه‌­ی رایگان این کار شدنی باشد. اگرچه در ابتدای بازاریابی محتوا نباید بیش از اندازه بر فروش متمرکز بود، اما می­‌توانید از این اصل به خوبی بهره ببرید.  با ارائه­‌ی یک متن قوی می‌توانید به سرعت رابطه­‌ای دوستانه با مخاطبان برقرار نمایید و شانس آن که مخاطب به سایت شما رجوع کنند را افزایش دهید.
بعضی روش­‌های موثر در ایجاد تعهد در مخاطب برای مطالعه­‌ی کامل متن عبارتند از:
-استفاده از طنز
-تاکید و تمرکز روی مشکلات آنها
-شگفت زده کردن آنها از طریق ارائه­‌ی آمار و حقایق جالب

۳-شواهد مردمی

شما معمولا بیشتر از آنچه فکر کنید از شواهد اجتماعی برای تعیین اعتبار برندها استفاده می‌کنید. احتمالا شما نیز قبل از رفتن به یک هتل یا رستوران، نظرات افراد مختلف را در مورد آنجا بررسی می­‌کنید.

بازخورد مشتریان و نظر مخاطبان­تان را با افتخار منتشر نمایید، این کار باعث افزایش بازدید رپورتاژ آگهی شما می­ شود.

۴-دلپذیری

این واقعیت که مردم از افراد یا برندهایی خرید می­‌کنند که آنها را دوست داشته باشند، امری کاملا اثبات شده است. لازم نیست شرکت شما مورد پسند همه‌ی افراد باشد، اما باید برای مشتریان ایده‌­آل­تان جذابیت بالایی داشته باشد.

۵-تسلط

اگر بدانید که راجع به چه چیزی حرف می­‌زنید، مردم نیز به صحبت­‌های شما گوش می­‌دهند. هنگامی که حرف از نوشتن متن‌های عالی و جذاب به میان می­‌آید، حتما لازم است که شما ترکیبی از حس تجربه و تلاش صادقانه را به مخاطب القاء نمایید. با اینکه هیچ راهی برای مخفی کردن ضعف شدید اطلاعات وجود ندارد، اما در ادامه چند روش برای آن که نوشته­‌تان مسلط­­­‌تر به موضوع به نظر برسد پیشنهاد شده است:
-از حقایق تازه و آمار قابل اطمینان استفاده کنید.

-از افراد متخصص و در صورت امکان از مصاحبه­‌های مستقیم­شان نقل قول بیاورید.
-با دقت و ریزبینی به اصلاح ایرادها بپردازید.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری

نظر شما