شناسهٔ خبر: 34230482 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افت قیمت سیب زمینی در بازار / بازگشت حجاج تاثیری بر بازار میوه ندارد

صابری با اشاره به افزایش عرضه سیب زمینی در روزهای آینده، از کاهش قیمت این محصول خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات میوه و تره بار وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی بار، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت در بازار نیست.

وی با اشاره به دلایل گرانی سیب زمینی طی ماه های اخیر در بازار افزود: با توجه به وقوع سیل، تاخیر در کشت و رشد صادرات، قیمت سیب زمینی با نوساناتی در بازار روبرو شده است که در روز‌های آتی با عرضه سیب زمینی همدان، عجب شیر، اصفهان و ... بازار به تعادل می‌رسد.

صابری با انتقاد از افزایش مجدد قیمت سیب زمینی در خرده فروشی بیان کرد: با وجود افت نسبی قیمت در عمده فروشی، دستگاه‌های نظارتی باید نظارت خود در بازار را افزایش دهند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی کاهش نرخ میوه‌های تابستانه در بازار/ کمبودی در عرضه میوه‌های باغی وجود ندارد

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش ١٠٠٠ تومانی قیمت سیب زمینی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار  ۴ تا ۶ هزار تومان است. اما در روزهای آتی با افزایش عرضه، کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قیمت اقلام صیفی روز به روز در حال کاهش است، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در پایان درباره تاثیر بازگشت حجاج بر بازار میوه گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، بازگشت حجاج تاثیری بر نوسان قیمت میوه نخواهد داشت، از این رو امیدواریم با تعادل قیمت بر بازار، تولیدکننده متضرر نشود.

انتهای پیام/

کاهش مجدد قیمت سیب زمینی در راه است

نظر شما