شناسهٔ خبر: 34227428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت بیش از 27 هزار دانش‌آموز سمنانی در جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از شرکت بیش از 27 هزار نفر از دانش‌آموزان این استان در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین رشیدی ظهر امروز در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در استان سمنان اظهار کرد: اجرای متوازن سند تحول بنیادین بر اساس برنامه ششم توسعه راهبرد اصلی آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: عدالت و کیفیت دو واژه اصلی هستند که در سند تحول بنیادین بیشترین فراوانی را دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: استراتژی آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی در تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

رشیدی بیان کرد: طرح ایران مهارت با پوشش 34 درصدی دانش آموزان، 17 درصد بالاتر از میانگین کشور در استان سمنان در حال اجراست.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی از موارد کلیدی در سند تحول است که در 6 محور و در چهار سطح برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: بیش از 27 هزار نفر از دانش‌آموزان استان سمنان در 6 محور در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کرده‌اند که از این بین، 11 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

رشیدی بیان کرد: فرهنگ کار بر اساس تولید و کارآفرینی اصلاح خواهد شد که سرآغاز آن، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی و ایران مهارت است.

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، تلاش ما بر این است که دانش‌آموز به دانش‌پژوه و مدرسه به مدرسه پژوهش‌محور تبدیل شود و فرصت یادگیری، فرصت مهارت و فرصت انتخاب و تصمیم‌گیری درست به دانش آموزان را بیاموزیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: آفت اصلی در بحث شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان در مدارس عدم انتخاب و تصمیم درست است که در فرآیند هدایت تحصیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/74028/م/

نظر شما