شناسهٔ خبر: 34226524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا رحیمی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 30 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر صنعت: عدم نظارت بر قیمت گذاری کالاهای اساسی موجب تضییع حقوق مردم و منابع ملی شده است.

تذکر محمود نگهبان سلامی نماینده خواف به وزیر کشور: اقدام عاجل در تعیین تکلیف و انتصاب فرماندار شهرستان خواف.

تذکر محسن بیگلری نماینده سقز به وزیر راه و شهرسازی: علت تأخیر در تکمیل بیمارستان 235 تختخوابی سقز چیست؟

تذکر سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر نیرو: علت عدم مدیریت علمی بر منابع آب و برق چیست؟ و همچنین جلوگیری از به کارگیری بازنشستگان که برخلاف قانون عدم به کارگیری بازنشستگان است.

تذکر احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به رئیس جمهور: صدور دستور جدی جهت تأمین نیروهای لازم برای جانبازان قطع نخاعی و همچنین پدر یا مادران شهدایی که نیاز شدید به حمایت دارند و تذکر به وزیر راه: صدور دستور پیگیری جدی جهت حل موانع احداث قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران.

تذکر علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد به وزیر ورزش: عدم رعایت اصل مهم عدالت در تقسیم امکانات در استان لرستان و تأکید بر ضرورت احداث پیست دوچرخه سواری در بروجرد.

تذکر سکینه الماسی نماینده کنگان به وزیر فرهنگ: دلایل عدم شفافیت درآمد و هزینه کرد موقوفه زائرحسین ریزی به عنوان یکی از پردرآمدترین موقوفات استان بوشهر چیست و تذکر به وزیر نیرو: چرا خط انتقال آب به منظور مصارف صنعتی پالایشگاه فجر جم در حال اجرا است و تذکر به رئیس جمهور: چرا پالایش های لازم زیست محیطی برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی شرب دشت ریز بر اثر رهاسازی پساب های شیمیایی شرکت پالایش گاز فجر جم صورت نمی گیرد.

تذکر مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر فرهنگ: در خصوص عدم توجه به مسائل فرهنگی شهرستان ها در توزیع اعتبارات شاخصی وجود ندارد و تذکر به وزیر صنعت: لزوم تسریع در آماده سازی و تملک زمین مربوط به شهرک صنعتی یعقوبیه.

تذکر امیر خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت: لزوم ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از افزایش لجام گسیخته قیمت خودروها.

تذکر علی کرد نماینده خاش به وزیر نیرو: پروژه آب رسانی به خاش در هاله ای از ابهام است برنامه شما چیست؟ و تذکر به وزیر راه: چرا پروژه راه های حوزه انتخابیه تعطیل است.

تذکر سلام امینی نماینده ایلام به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی جدی در خصوص عدم اعزام بالگرد و نرسیدن به موقع تجهیزات به نواحی آتش گرفته ایلام و نابودی ده ها هکتار جنگل.

تذکر مسعود رضایی نماینده شیراز به وزیر کار: لزوم پیگیری جدی معوقات بازنشستگان.

تذکر حسین نیاز آذری نماینده بابل به رئیس جمهور: لزوم جلوگیری از واردات بی رویه و غیرضروری برنج خارجی در آغاز فصل برداشت برنج.

تذکر عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو و چالدران به وزیر امور اقتصادی و دارایی: چرا با گذشت چهار ماه از اجرای بودجه سال ۹۸ هنوز آئین‌نامه تبصره ۱۱ بند «د» بودجه مربوط به عوارض خروج از کشور تدوین و ابلاغ نشده است؟

تذکر علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رئیس‌جمهور: سرعت‌بخشی به اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولین در سراسر کشور. به وزیر ارتباطات: علت استقبال و افزایش استفاده از وی‌پی‌ام و فیلترشکن در کشور چیست؟ حق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را جامع و بدون تبعیض اجرا کنید.

تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین به وزیر نیرو؛ علت کمبود و قطع آب آشامیدنی در شهرهای قرچک، پیشوا، ورامین و باقرآباد چیست.

تذکر علیرضا محجوب نماینده مردم تهران به وزیر دادگستری؛ ساختمان دادگستری واقع در ده ونک به واسطه صدور مجوز در مکانی که محل تردد عمومی است مورد اعتراض اهالی ده ونک است لذا دستور رفع مشکل باید صادر شود.

تذکر محمد قمی نماینده پاکدشت به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ رسیدگی به مشکلات صاحبان مشاغل در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت و حل مشکل آب و برق آن ها./

پایان پیام

نظر شما