شناسهٔ خبر: 34224240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ناتو ایران را به تنش‌آفرینی متهم کرد!

سازمان ناتو با طرح اتهاماتی واهی علیه ایران مبنی بر توقیف ۲ نفتکش، خواستار آزادی فوری کشتی‌ها و خدمه آنها شد.

صاحب‌خبر -
سازمان ناتو با طرح اتهاماتی واهی علیه ایران مبنی بر توقیف ۲ نفتکش، خواستار آزادی فوری کشتی‌ها و خدمه آنها شد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از اسپوتنیک، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی بیانیه‌ای به اقدامات اخیر ایران واکنش نشان داد و آن را چالشی برای آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی تلقی کرد.
 
در بخشی از ادعاهای ناتو می‌خوانیم: توقیف ۲ کشتی تجاری در تنگه هرمز را محکوم می‌کنیم. از ایران می‌خواهیم که کشتی‌ها و خدمه آنها را فوراً آزاد کند.
 
این بیانیه مدعی است: انگلیس به وضوح گفته که اولویتش حل مسئله از راه گفتگو و دیپلماسی است. ناتو از همه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل این مسئله حمایت می‌کند. همه متحدان از رفتارهای ثبات‌زدای ایران نگران هستند.
 
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که نه تنها ایران تایید کرده که فقط یک نفتکش انگلیسی به نام «اِستنا ایمپرو» را آنهم به دلیل برخورد با قایق صیادی، حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرده، بلکه رسانه‌های جهانی تایید کردند که کشتی دوم مورد نظر ناتو (مصدر) به مسیر خود در خلیج فارس بازگشته است.
 
گفتنی است جمعه شب گذشته، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان، کشتی انگلیس استِنا ایمپرو را به دلایلی که پیشتر ذکر شد؛ توقیف کرد.
 
این در حالی است که لندن با طرح شکایت در شورای امنیت مدعی شده که توقیف نقتکش در آب‌های دریای عمان صورت گرفته است نه خلیج فارس و هیچ مدرکی از برخورد آن با کشتی صیادی ایران وجود ندارد و لذا اقدام ایرانی‌ها در توقیف نفتکش مذکور غیرقانونی است.

نظر شما