شناسهٔ خبر: 34223523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

فعالیت های فرهنگی و معرفت افزایی در اربعین مورد توجه قرار گیرد

قزوین- سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: توجه به امور رفاهی و خدماتی در کنار معرفت افزایی و فعالیت های فرهنگی در موکب های اربعین مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فضلی در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین که پیش از ظهر یکشنبه در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: هر ساله، میلیون‌ها زائر در همایش عظیم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و یکی از وظایف خادمان فرهنگی در ایام اربعین در کنار ارائه خدمات رفاهی توجه به فعالیت‌های فرهنگی و افزایش معرفت افزایی زائران است.

وی افزود: با پیش بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در موکب‌های اربعین باید نسبت به غنای معنوی فعالیت‌ها اقدام شود و از تکرار برنامه‌ها که بیشتر در سطوح بالا انجام می‌شود در سطح استان‌ها پرهیز کرد.

فضلی بیان کرد: بیشتر بانوان امکان حضور در این حرکت عظیم معنوی را ندارند لذا باید با برنامه ریزی درست این معرفت نفس که قرار است به معرفت الهی تبدیل شود را با تجمع بانوان در امامزادگان قزوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای بانوان فراهم کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، برگزاری نمایشگاه ویژه بانوان، بررسی نقش بانوان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله برنامه‌هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد.

در این کارگروه، برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی اربعین ۹۸ با حضور اعضای کارگروه‌های مختلف کمیته فرهنگی اربعین بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما