شناسهٔ خبر: 34220198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حمله به الحشد الشعبی عراق توسط هواپیمای اسرائیلی صورت گرفت

منابع امنیتی مطلع اعلام کردند که حمله به مقر نیروهای الحشد الشعبی در استان صلاح الدین عراق توسط یک هواپیمای اسرائیلی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، منابع امنیتی مطلع جزئیات جدیدی از حملات هوایی صورت گرفته ضد مراکز وابسته به نیروهای الحشد الشعبی عراق در منطقه آمرلی وابسته به استان صلاح الدین (تکریت) را که دو روز پیش انجام شد، منتشر کردند.

بر اساس اعلام این منابع، مراکز مذکور توسط سه کلاهک انفجاری چرخشی از نوع هاروپ هدف قرار گرفته که ساخت رژیم صهیونیستی است. این نوع از موشک‌های هدایت شونده را نه می‌توان یک هواپیمای بدون سرنشین نامید و نه آن را یک موشک دانست، چرا که کلاهک انفجاری به وزن ۲۳ کیلوگرم دارند که بخشی از ساختار پرتابی آن است و این کلاهک هنگامی که به هدف مورد نظر برخورد می‌کند منفجر می‌شود.

بر اساس این گزارش، کلاهک‌های انفجاری مذکور به صورت اتوماتیک یا توسط مرکز فرماندهی و کنترل هدایت می‌شوند و برد آن به هزار کیلومتر می‌رسند و می‌توانند به مدت ۶ ساعت متوالی در آسمان باقی بمانند.

رژیم صهیونیستی تنها رژیم موجود در خاورمیانه است که چنین تسلیحاتی را در اختیار دارد. به همین علت است که منابع امنیتی مطلع اعلام می‌کنند که این موشک‌ها از طریق یک هواپیمای اف ۱۶ اسرائیلی و در عملیات نفوذ هوایی به جنوب شرق منطقه الرطبه و به صورت ویژه از آسمان مسیر گذرگاه هوایی بغداد - عمان و بغداد- دمشق صورت گرفته است.

یک پهپاد عصر پنجشنبه اقدام به پرتاب بمب به پایگاه شهدا وابسته به حشد الشعبی در منطقه آمرلی کرد. در جریان هدف گرفتن پادگان شهدا حشدالشعبی یک نفر به شهادت رسیده است و دو نفر دیگر مجروح شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

نجاح الشمری وزیر دفاع عراق گفت که به دستور عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور، کمیته‌ای میدانی به منظور انجام تحقیقات در این زمینه تشکیل می‌شود. وی گفت که اعضای این کمیته تحقیق را فرماندهی عملیات مشترک، نمایندگان فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق و سازمان الحشد الشعبی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما