شناسهٔ خبر: 34219455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در چین

صاحب‌خبر -

کسانی که به دنبال شرایط ایده آل برای تحصیل دندانپزشکی در چین هستند با ورود به دانشگاههای این کشور و تحصیل دراین رشته متوجه انتخاب مناسب خود می شوند با توجه به اینکه در منطقه ی آسیا این کشور از رتبه ی فوق العاده ای برخوردار است. کشور چین برای کسب مقام ها و سطح آموزش بالاتر در دانشگاه های خود خود غافل نبوده است.وزارت بهداشت کشور چین برای تضمین کیفیت آموزش و استانداردهای آموزشی برای دانشجویان پزشکی هر ساله استانداردهای کنترل کیفیت در زمینه های پزشکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان منتشر می کند.دانشگاههای دندانپزشکی در چین که در این لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت نباشند امکان ثبت نام دانشجویان خارجی در رشته های پزشکی را ندارند که در حال حاضر 45 دانشگاه در چین دارای مجوز هستند.اینطور که به نظر می آید دانشگاههای دندانپزشکی چین به عنوان گزینه ای برتر در سالهای آینده برای ایرانیان متقاضی تحصیل در رشته های دندانپزشکی در چین تبدیل خواهد شد.اکثر دانشگاههای دندانپزشکی در استان هایی با تراکم نسبتا کمتری نسبت به شهرهای بزرگ و صنعتی واقع شده اند.اکثر فارغ التحصیلان در کشورهای خود به عنوان پزشک مشغول به کار هستند و یا در دانشگاههای چین تحصیلات تکمیلی را می گذرانند.

 

 

 

براساس آخرین آمار، ارزیابی دانشگاههای پزشکی کشور چین در سال 2018 توسط سازمان QS به ترتیب زیر می باشد:

  • دانشگاه Tsinghua  با رتبه 17 در جهان و رتبه 4 در منطقه ی آسیا
  • دانشگاه Peking با رتبه 30 در جهان و رتبه 5 در منطقه ی آسیا
  • دانشگاه Fudan با رتبه 44 در جهان و رتبه 6 در منطقه ی آسیا
  • دانشگاه علم و صنعت چین با رتبه 98 در جهان
  • دانشگاه Zhejiang با رتبه 68 در جهان و رتبه 12 در منطقه ی آسیا
  • دانشگاه شانگهای  Jiao Tong  با رتبه 59 در جهان و رتبه 18 در منطقه ی آسیا
  • دانشگاه Nanjing
  • دانشگاه Wuhan
  • دانشگاه  San yat-sen
  • موسسه فناوری هاربین

 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

      پذیرش دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در اغلب کشورها نیاز به گذراندن آزمون های ورودی  و پرداخت شهریه های سنگین می باشد اما سیستم آموزشی کشور چین آزمونی برای متقاضیان تحصیل در رشته های دندانپزشکی برگزار نمی کند و تدریس دروس اگر قرار باشد به زبان چینی انجام شود کار بسیار سختی  در یادگیری برای اغلب دانشجویان خارجی خواهد بود لذا دوره های تحصیلی دندانپزشکی در چین برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شود،و ضمن اینکه دانشجویان برای گرفتن پذیرش نیازی به ارائه مدرک آیلتس و تافل ندارند. و با توجه به اینکه در سال آخر دانشجویان برای دوره کارآموزی بمدت یک سال  در بیمارستان بگذرانند لذا زبان چینی نیز به عنوان یکی از دروس از سال اول دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می شود. با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی در کنار هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی از نظر اقتصادی نیز زندگی و تحصیل در چین نسبت به اکثر کشورها مقرون به صرفه  تر است.دانشگاههای پزشکی چین به دلیل دارا بودن مزایا و امکانات پیشرفته، رشته BDS  را به عنوان گزینه ای مناسب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

 

 

      نکنه حائز اهمیت در مورد سن متقاضیان است که باید کمتر از 25 سال باشد و کسب  حداقل 60% از نمرات دروس زیست،شیمی،فیزیک،ریاضی و زبان انگلیسی می باشد که در پذیرش و عدم پذیرش متقاضیان نقش اساسی دارد.متقاضیانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در چین را دارند باید از یک دانشگاه طی درخواست پذیرش بگیرند و درخواست ویزای دانشجویی از سفارت چین کنند.با توجه به اینکه ویزای دانشجویی به دو نوع  X1 برای اقامت متقاضیانی که برای تحصیل بیش از 6 ماه به چین میروند و X2  برای اقامت به مدت کمتر از 6 ماه می باشد و اعتبار ویزا بین 180 روز تا 5 سال به صورت متغیر از زمان صدور می باشد.

 

 

دانشجویان برای اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی باید یک دوره 6 ساله را بگذرانند و باتوجه به اینکه در 4 سال اول دانشجویان دروس را به زبان انگلیسی یاد می گیرند. لذا در طول مدت آموزش دانشجویان برای ارتباط با بیماران و گذراندن دوره کارآموزی همانطور که گفته شد باید تا حدی زبان چینی را نیز فراگیرند لذا از همان ابتدا چند واحد به زبان چینی نیز به دانشجویان ارائه می شود تا دانشجویان به زبان چینی نیز تا حدودی تسلط نسبی پیدا نمایند

 

شهریه دانشگاهها

شهریه دانشگاههای دندانپزشکی در چین طبق آخرین آمار در سال 2018 بین 6000 الی 7000  هزار دلار در سال می باشد که در ابتدای هر سال تحصیلی به صورت یکجا از دانشجویان دریافت می گردد.ضمن اینکه اکثر دانشگاهها خوابگاه نیز در اختیار دانشجویان تازه وارد قزار می دهند.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندانپزشکی در چین

  • اسکن فایل ریز نمرات مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی  به زبان انگلیسی
  • اسکن گذرنامه معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار و در صورت نبود گذرنامه  اسکن کارت ملی الزامی می باشد
  • اسکن عکس مناسب برای پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی برای متقاضی
  • نامه پذیرش تایید شده دانشگاه مورد درخواست
  • نامه درخواست پذیرش دانشگاه توسط متقاضی

این مدارک برای اعزام دانشجو به چین ضروری است.

 

نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

 

نظر شما