شناسهٔ خبر: 34218866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

٩ فرودگاه کشور تحت کنترل مرکز ایمنی و اضطراری قرار گرفت

تهران- ایرنا- با حضور وزیر راه و شهرسازی مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه های کشور به بهره برداری رسید و از امروز (یکشنبه) ٩ فرودگاه کشور تحت کنترل این مرکز قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

عملیات ساخت این مرکز که امروز به دست «محمد اسلامی» افتتاح شد از بهمن سال ۱۳۹۵ آغاز شد.
پایش مستمر و بر خط استاندارهای ایمنی به منظور پیشگیری از وقوع حادثه از جمله فواید تاسیس این مرکز است.

دو روز پیش اطلاعات آنتن‌های چهار رادار در نظر گرفته شده برای دریافت اطلاعات زمان بحران، نرم افزار پایش اطلاعات ایمنی ۹ فرودگاه و CCTV در ۲۲ فرودگاه برای ارسال تصاویر موردنیاز در زمان بحران مورد بررسی قرار گرفت و امروز توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

فاز نخست راه‎اندازی مرکز عملیات ایمنی و اضطراری (SOC&EOC) مربوط به عملیات انتقال اطلاعات ایمنی ۹ فرودگاه بزرگ بین‎المللی کشور شامل مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، بندرعباس، کرمان، یزد، شیراز و اصفهان است.

این برنامه در قالب نرم افزار ویژه طراحی شده برای آن است که آزمایش‎های اولیه نیز بر روی آن انجام شده است.
قرار است در فاز دوم اطلاعات ایمنی ۳۳ فرودگاه مرز هوایی نیز به نرم افزار منتقل شود.
تا بهمن سال ۹۸ اطلاعات ایمنی تمام فرودگاه های کشور وارد این نرم افزار جامع شود.
این مرکز در تمام طول شبانه‌روز اطلاعات ایمنی را که روی عملیات پروازی تاثیرگذار است توسط سه منبع خلبان‌ها مدیران ایمنی و مدیران اپرون جمع آوری و سپس این اطلاعات را تحلیل، پردازش و آنالیز می‌کند و بر اساس این تحلیل‌ها دست به تولید محتوا می‌زند تا به یکی از اهداف اصلی خود یعنی پیشگیری از سوانح و حوادث دست یابد.
از امروز و با افتتاح این مرکز، ٩ فرودگاه بین المللی مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمان و یزد تحت پوشش کامل فعالیت های این مرکز قرار می‌گیرد و از بهمن امسال نیز همه فرودگاه‌های کشور به این مرکز متصل می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما