شناسهٔ خبر: 34218768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف ۵۸۹ کیلوگرم مواد مخدر طی چهار ماه در زنجان

زنجان - ایرنا - طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۵۸۹ کیلوگرم انواع موادمخدر از نوع تریاک، حشیش، گل، گراس، هروئین و شیشه در سطح استان زنجان کشف و ضبط شد که بیشترین این کشفیات مربوط به ماده‌مخدر تریاک و کمترین آن نیز مربوط به شیشه است.

صاحب‌خبر -

در این رابطه بیش از ۹۲۰ نفر فعال در امر موادمخدر اعم از قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و نگهدارنده، توسط پلیس این استان دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آخرین کشفیات موادمخدر در این استان مربوط به عملیات روز پنجشنبه / ۲۷‬ تیرماه جاری / بود که پلیس موفق به کشف و ضبط مقدار ۲۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک فرد قاچاقچی سابقه‌دار شد.
سرهنگ ایرج خانی‌پور با بیان اینکه مأموران مبارزه با مواد مخدر زنجان که از فعالیت یک نفر در امر تهیه و توزیع موادمخدر مطلع شدند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، افزود: مأموران در تحقیقات خود دریافتند متهم قصد دارد مقدار قابل توجهی مواد مخدر را از استان‌های جنوبی به وسیله یک دستگاه خودروی پژو آر دی به زنجان منتقل و توزیع کند.
وی تصریح کرد: عملیات دستگیری این قاچاقچی سابقه‌دار از سوی سه تیم از پلیس مبارزه با موادمخدر مرکز استان و شهرستان‌های ایجرود و سلطانیه به اجرا درآمد و متهم در آزادراه زنجان - قزوین، شناسایی و خودرو وی متوقف شد.
خانی‌پور افزود: در بازرسی از خودروی متهم، مقدار ۲۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک که در خودرو جاسازی شده بود کشف و متهم پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به آثار مخرب موادمخدر گفت: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از قاچاق کالا و ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی به مرکز فوریت‌های پلیس می‌تواند گام مؤثری در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ باشد.

۶۰۸۴/‌۶۰۸۵

برچسب‌ها:

نظر شما