شناسهٔ خبر: 34218765 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کلید خورد

تهران- ایرنا- کارت ورود به جلسه بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از امروز - ۳۰ تیرماه - در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.ir توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

منتخبان بیست و چهارمین المپیاد متمرکز و نیمه متمرکز علمی دانشجویی کشور که تعداد آنها به هزار و ۲۴۹ می رسد، روزهای سوم و چهارم مردادماه امسال در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی به رقابت می‌پردازند.
کارت ورود به جلسه آزمون‌ها از امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه تا چهارشنبه دوم مردادماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.


اسکان
فرایند اسکان این دانشجویان از دوم مردادماه آغاز می‌شود و تخلیه خوابگاه‌ها پنجم مردادماه اعلام شده است.
این شرایط صرفاً برای راه یافتگان به مرحله نهایی المپیاد امسال است و امکان پذیرایی و اسکان همراهان این دانشجویان وجود ندارد.


مدارک مورد نیاز
بر اساس اعلام مرکز المپیادهای علمی دانشجویی سازمان سنجش آموزش کشور، شرکت کنندگان باید کارت ملی، کارت دانشجویی و کارت ورود به جلسه آزمون‌های المپیاد خود را به همراه داشته باشند.


ممنوعیت های آزمون
دانشجویان در جلسات آزمون حق استفاده از ماشین حساب، تلفن همراه، جزوه، کتاب و برگه چرک نویس را ندارند.
همچنین به همراه داشتن قرآن مجید و کتاب قانون در جلسات آزمون‌های المپیاد الهیات و معارف اسلامی و حقوق ممنوع اعلام شده است.


ترکیب داوطلبان
بر اساس اعلام احسان جمالی دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور به خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، از این یک هزار و ۲۴۹ نفر حدود ۶۰ درصد را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می دهند؛ به عبارت دیگر ۴۹۸ نفر زن و ۷۵۱ نفر مرد هستند.


اسامی رشته ها
این المپیاد در سال های اول با رشته های محدود برگزار می شد، اما در بیست و چهارمین دوره آن دانشجویان در ۲۳ رشته به رقابت می پردازند. این رشته ها شامل زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، علوم جغرافیا، روانشناسی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، علوم زمین، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی متالورژی، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتاب)، مهندسی کامپیوتر، طراحی صنعتی، سلول های بنیادی و مهندسی بافت می شود.


زمان اعلام نتایج
در هر رشته حدود سه نفر حائز مدال های طلا، نقره و برنز می شوند و نتایج نهایی این آزمون اواسط شهریورماه اعلام و نفرات برگزیده با دریافت مدال های طلا، نقره و برنز در پاییز امسال تجلیل خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما