شناسهٔ خبر: 34218711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تا پایان امسال:

۸ هزار مددجو کمیته امداد مشغول به کار می‌شوند

اصفهان- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت: تا پایان امسال هشت هزار مددجو کمیته امداد این استان مشغول به کار و خودکفا می‌شوند.

صاحب‌خبر -

بهرام سوادکوهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اشتغالزایی و خودکفایی این تعداد مددجو سه هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی پیش بینی شد که متناسب با طرح و نوع حرفه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: تاکنون اعتبارات اشتغالزایی این نهاد اختصاص نیافته اما با آغاز توزیع بودجه پرونده‌های متقاضیان بررسی و توزیع آن از طریق بانک انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان ادامه داد: بر اساس استعدادسنجی صورت گرفته از مددجویان ۱۲ هزار نفر امسال برای اشتغال و خودکفایی انتخاب شدند که هشت هزار نفر آنها وام دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار نفر آموزش های اشتغالزایی را فراگرفتند، خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۲۰۰ شغل جدید ایجاد و ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه به آنها اختصاص یافت.

سوادکوهی ادامه داد: خودکفایی مددجویان برای کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی و حفظ عزت نفس آنها در اولویت قرار دارد که پس از اشتغال تا پنج سال تحت نظارت و حمایت‌های کمیته امداد خواهند بود و بعد از آن خودکفا می شوند.

کمیته امداد استان اصفهان ۱۰۷ هزار و ۹۴۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲۰۴ هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار ۵۷ درصد سرپرست زن و ۴۳ درصد سرپرست مرد هستند.

به گفته مسوول این نهاد در صورت تأمین به موقع منابع مالی به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌توان با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال در کشور ایجاد کرد.

از این تعداد فرصت شغلی ۷۰ هزار مورد از طریق راهبری شغلی کارآفرینان ایجاد خواهد شد که تحقق این امر به حل مشکل بیکاری منجر خواهد شد.

۷۱۳۱/‏۶۰۲۶/‏

برچسب‌ها:

نظر شما