شناسهٔ خبر: 34217574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایلام آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی

استاندار ایلام گفت : استان ایلام در تدارک برگزاری همایش باشکوه اربعین و میزبانی از زائران حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از  افزایش تردد زائران در اربعین امسال خبر داد و افزود : با توجه به حذف ویزا و تسهیل در تردد زوار پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته اربعین باشکوه تری داشته باشیم.

وي اضافه کرد: در نظر داریم برای رفع مشکل ترافیک در ایام اربعین پایانه برکت را از پل زائر جدا کنیم .

وی اجرای طرح سایبان زائران با توجه به فصل گرما با گنجایش ظرفیت بیش از 11هزار نفر و پیش بینی 600 چشمه سرویس بهداشتی را از مواردی برشمرد که برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است .

سلیمانی دستکی با بیان اهتمام جدی مسولان درا جرای  طرحهای مسیر اربعین گفت :  اولویت اصلی طرح های عمرانی استان بر تکمیل طرح های  اربعین متمرکز شده است.

استاندار ایلام پیگیری پرداخت مطالبات پیمانکاران در نشست هیئت عالی رتبه اقتصادی به استان و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به اجرای  طرح چهارخطه کردن  جاده ایلام به مهران را گامی مهم در این زمینه برشمرد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین از تصویب بازارچه های چیلات و چنگوله در دولت خبر داد و گفت : آنچه که براي فراهم کردن زیر ساخت های این دو بازارچه بر عهده استان است ، انجام شده و نیاز است که طرف عراقی نیز پای کار بیاید .

استاندار ایلام گفت : در این زمینه نیز پیگیری های لازم از طریق روابط دیپلماتیک انجام گرفته و این تلاش ها  ادامه دارد.

 در اربعین 97 بالغ بر 2 میلیون و 300  هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران برای تشرف به عتبات عالیات تردد کردند . 

نظر شما