شناسهٔ خبر: 34216766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اقتداری که جلوی محاصره دریایی ایران را می گیرد

اکنون که ایران بازهم به روش صبر استراتژیک خود، 2 هفته صبر کرد و به دیپلماسی فرصت داد تا بلکه این مسئله حل شود اما انگلیسی ها جسورتر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،  امیرحسین یزدان پناه فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: نفتکش انگلیسی استینا امپرو  که به روایت منابع دریایی با «ردیاب خاموش» از مسیر خروجی خلیج فارس درحال ورود به این منطقه بود و احتمال بروز سانحه دریایی را بالا برده بود شب گذشته به درخواست سازمان بنادر و دریانودری توسط سپاه در تنگه هرمز توقیف شد.

 2 هفته پیش زمانی که نفتکش گریس1 که حامل نفت ایران بود و از تنگه جبل الطارق عبور می کرد توسط دزدان دریایی ملکه توقیف شد در یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از سناریوی توقیف گریس» نوشتم که این اقدام انگلیس «اقدامی بسیار موذیانه و خطرناک است» چرا که با هدف مسدود کردن مسیر دریایی کشورمان و فروش چراغ خاموش نفت ایران انجام می شود و لازم است مقابل آن سناریوی هوشمندانه و قاطع اتخاذ شود. چرا که باید هزینه این اقدام برای انگلیسی ها و به طور کلی غرب بالا برود در غیر این صورت، بروز خطر برای شناورهای نفتی و تجاری ایران  که حامل ارزاق استراتژیک هستند  حتی ممکن است  تجارت دریایی ایران  را با انسداد و کشور را با محاصره دریایی مواجه کند.

اکنون که ایران بازهم به روش صبر استراتژیک خود، 2 هفته صبر کرد و به دیپلماسی فرصت داد تا بلکه این مسئله حل شود اما انگلیسی ها جسورتر شدند و در مقابل صبر ایران، توقیف نفتکش «گریس 1»  روز گذشته برای 30 روز دیگر تمدید شد و حتی کشتی قاچاق بر «ریاح» نفت ایران را با پرچم کشورهای بیگانه قاچاق در خلیج فارس قاچاق می کرد و انگلیسی ها و آمریکایی ها در پی آزادسازی این کشتی قاچاق بر بودند، توقیف کشتی استینا امپرو برای انگلیسی ها روشن می کند که «دوران بزن و در رو تمام شده است.»

نظر شما