شناسهٔ خبر: 34215521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونق تولید زمینه‌ساز کاهش تورم و ایجاد اشتغال است

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: کاهش تورم، کاهش وابستگی کشور به کالا‌های خارجی، افزایش اشتغال و تقویت درآمد‌های دولت را از اثرات مهم رونق تولید دانست.

صاحب‌خبر -

رونق تولید زمینه‌ساز کاهش تورم و ایجاد اشتغال استحجت الله عبدالملکی، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اقتصاد مقاومتی دو رکن دارد، رکن اول تقویت تولید ملی و دیگری تقویت فرهنگ جهادی است. این دو رکن در شرایط فعلی بحرانی، منجر به محقق شدن اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی را می‌توانیم در سه کلمه رفاه عمومی، استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی خلاصه کنیم، افزود: در چهل سال گذشته در هر سه این موارد اتفاقات خیلی خوبی رخ داده است؛ اما در هر سه این موارد شاهد مشکلاتی هستیم. رهبر انقلاب هر سال بر روی موارد تأکید داشتند و امسال توجه ویژه‌ای به مسئله رونق تولید دارند.

بیشتر بخوانید: رونق تولید، از ناکارآمد کردن تحریم‌ها تا رهایی از اقتصادی تک محصولی

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه تقویت تولید، چهار اثر مهم دارد، گفت: نخستین اثر این است که توجه به تقویت تولید منجر به فراوانی محصولات در بازار و کاهش تورم و قیمت‌ها می‌شود. دومین اثر، کاهش وابستگی کشور به کالا‌های خارجی و ارز و همچنین کاهش تأثیر تحریم‌های بانکی و مالی غرب است.  سومین اثر افزایش اشتغال کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و چهارمین اثر رونق تولید، تقویت درآمد‌های دولت است که از این طریق وابستگی دولت به درآمد‌های ارزی از طریق فروش نفت و مقادیر آن کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تولید ملی در ایران مانند معادلات شیمی عمل می‌کند، گفت: رونق تولید زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که ما بدانیم از نظر زیرساخت‌های تولید و منابع تولیدی، ایران جزو یکی از کشور‌های بسیار پرظرفیت دنیا محسوب می‌شود.

عبدالملکی افزود: نیروی کار، سرمایه، مواد اولیه، فناوری و فرهنگ تولید پنج عاملی است که تولید به آن نیاز دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای جوان است، تصریح کرد: حدود ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و منابع بسیار بزرگ در بانک‌های کشور وجود دارد و اگر این نقدینگی به سمت تولید جهت دهی شوند، هیچ مشکل سرمایه‌‌ای نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: کشور ما از لحاظ ذخایر نفت، گاز و معادن و محصولات کشاورزی که مواد اولیه محصولات کل دنیا محسوب می‌شود، جزو ۱۰  کشور برتر دنیا و از غنی‌ترین کشور‌ها است.

عبدالملکی گفت: در ۲ سال گذشته قابلیت‌های تولیدی مبتنی بر دانش بیشتر شده و اکنون حدود ۱۵ میلیون دانشگاهی در کشور داریم که این میزان درصد بسیار بالایی برای خلق فناوری و نوآوری در تولیدات است.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه تمام عناصر را در شکل‌گیری رونق تولید داریم، متأسفانه در مسئله فرهنگ تولید ضعف‌هایی دیده می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: مقام معظم رهبری سعی می‌کنند با این نوع فرهنگسازی که انجام می‌دهند، این عنصر را تقویت کنند. رهبر انقلاب به دنبال این نیستند که منابع تولید را تقویت کنند، چرا که این منابع در کشور وجود دارد. در این فرهنگ باید تولید به‌عنوان ارزش اساسی یاد شود و همه تلاش کنند تا عناصر اصلی تولید به هم متصل و تولید قوی ایجاد شود. خروجی نهایی این عناصر رفاه مردم، پیشرفت اقتصادی و استقلال اقتصادی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما