شناسهٔ خبر: 34215442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ از خنثی شدن عملیات مجدد تروریست‌ها برای حمله به «حمامیات» تا آمادگی نیروهای سوری برای پاکسازی «تل ملح، الجبین و دشت الغاب» + نقشه میدانی و عکس

گروهک های تروریستی درصدد بودند عملیات جدیدی را برای اشغال شهرک «حمامیات» انجام دهند اما با هوشیاری نیروهای ارتش سوریه باز هم ناکام ماندند و به درهای بسته خوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، از شمال استان حماه خبر می رسد، حملات جنگنده های روسی و سوری، یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه برای چندمین روز متوالی علیه مواضع گروهک های تروریستی ادامه دارد.

حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای پس از بازپس گیری شهرک و ارتفاع «حمامیات» افزایش یافته و شهرک های اشغالی «تل ملح، الجبین، حصرایا، الاربعین و...» به شدت هدف قرار گرفتند و خسارت های زیادی به تروریست ها وارد آمد و شماری از آنان به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، جنگنده های روسی و سوری مسیر خطوط کمک رسانی عناصر تروریستی را در حدفاصل شهرک های «تل ملح و الجبین» تا شهرک «کفرزیتا» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آوردند.

حملات هوایی در این محور زمانی صورت گرفت که منابع میدانی از تجمع گسترده تروریست ها و آماده شدن آنان برای حمله مجدد به مناطق شمالی استان حماه از جمله شهرک «حمامیات» خبر داده بودند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به خنثی شدن عملیات تروریست ها برای حمله به شهرک «حمامیات» اشاره کرد و افزود: شماری از عناصر تروریستی در جریان حملات هوایی کشته و زخمی شدند.

این منبع میدانی با بیان این که دو خودروی مجهز به دوشکای تروریست ها در حملات جنگنده های روسی و سوری منهدم شدند، گفت: ذخایر سلاح تروریست ها نیز که قرار بود به خطوط تماس در نزدیکی شهرک حمامیات منتقل شود هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

وی افزود: شدت حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای و خسارت های سنگین باعث شد گروهک های تروریستی جلسه اضطراری موسوم به «فرماندهی نظامی برای گروه» را در شمال استان حماه تشکیل دهند.

این منبع میدانی تصریح کرد: همزمان با خنثی شدن حملات تروریست ها برای حمله مجدد به شهرک «حمامیات»، نیروهای ارتش سوریه برای انجام عملیات بزرگ آماده می شوند تا شهرک های «تل ملح و الجبین» را باز پس بگیرند.

از شمال غرب استان حماه  خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه در محور «جورین» در حال آماده شدن هستند تا با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای، عملیاتی را برای پاکسازی مناطق مرکزی و شمالی دشت الغاب آغاز کنند.

در صورتی که نیروهای سوری دشت الغاب را از اشغال گروهک های تروریستی خارج کنند، امنیت به طور کامل به شمال غرب استان حماه و مناطق شمال شرق استان لاذقیه باز می گردد و راه برای نفوذ به عمق مناطق اشغالی استان ادلب هموار می شود.

از سویی دیگر، گروهک های تروریستی در تلاش هستد با پشتیبانی ترکیه به حملات در محور شمالی استان حماه ادامه دهند و مناطق مهمی از جمله شهرک «حمامیات» را به اشغال در بیاورند که تاکنون ناکام مانده اند.

به گزارش مشرق، تروریست ها درصدد هستند با اشغال شهرک «حمامیات» به شهرک مهم «الکرناز» برسند و ارتباط رزمندگان را محور شمالی این شهرک قطع کنند و راه را برای تصرف شهرک های تازه پاکسازی شده «کفرنبوده و القصابیه» باز کنند.

نظر شما