شناسهٔ خبر: 34214967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

صباغیان مظلوم‌‌نمایی کرد دعوا شد و سپس کت‌کاری!

صاحب‌خبر - سه‌شنبه 10 آبان 1362
در جلسه علنی، آقای‌ها‌شمی صباغیان نماینده تهران در نطق پیش از دستور، با مظلوم‌نمایی، جریان برخورد روز جمعه را گفت و آخر صحبت او آقای قره‌باغ دخالت کرد و دعوایشان شد. به کتک‌کاری رسید. تریبون را قطع کردم و پخش از رادیو قطع شد. آقایان علی اکبر معین‌فر و‌ها‌شم صباغیان را به اتاقی منتقل کردند و تحت حفاظت گرفتند. جلسه را دوباره شروع کردم و برای مردم ماجرا را مختصرا توضیح دادم 1. چند لایحه تصویب شد و چند سوال انجام گرفت.
ظهر، جمعی از پاسداران جهرم و امام جمعه ازنا به ملاقات آمدند. برای مخارج جنگ، طلا و پول آورده بودند. پرسنل نیروی هوایی هم که برای تماشا به مجلس آمده بودند، مبلغی پول برای جنگ آوردند. سرهنگ سلیمی وزیر دفاع آمد و گزارش سفر به کره‌شمالی و توفیق در خرید اقلام نیازهای جنگی را داد؛ توپ 130 و گلوله‌های آر.پی.جی و خمپاره و. ..
عصر آقای بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین آمد و از عدم پشتیبانی در ادامه کار در بیانیه الجزایر گله کرد. توضیح دادم که ما تا آخر اعتماد کردیم و هیچ‌گونه تضعیفی نکردیم. از گماردگان خودتان مخالفت شروع شد.
به کار آقای گودرز افتخار جهرمی که به جای آقای محمدی آمده، اعتراضاتی داشت و نگران انتخابات آینده بود و از نخست‌وزیر هم گله‌مند بود که به ایشان اعتماد کامل ندارد.
سفرا و کارداران‌مان در اروپا و آمریکا و. .. که برای برگزاری سمینار در تهران هستند، آمدند. دکتر ولایتی گزارش‌هایی داد و من برای آنها مفصلا صحبت کردم و جریان حرکت نهضت آزادی را توضیح دادم. شب، جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران داشتیم؛ در مورد کیفیت انتخاب کاندیداها، تصمیم‌گیری کردیم.
... ادامه دارد

پی‌نوشت:
1- آقای‌ها‌شمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از وصل مجدد پخش رادیویی گفت: «آقای صباغیان وقتشان تمام شده بود، من اخطار می‌کردم و ایشان قطع نمی‌کردند. آقای سیدعلی اکبر قره‌باغ آمدند و ایشان را خواستند کنار ببرند که ناراحتی پیش آمد و ما یک مقدار جلسه را از رادیو قطع کردیم که انتظار نداشتیم که به این صورت پیش بیاید.»

نظر شما