شناسهٔ خبر: 34214599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، طرح میزبانی از نیروهای نظامی امریکا در این کشور با هدف افزایش امنیت ثبات را تأیید کرده است.

صاحب‌خبر -

ریاض میزبانی نیروهای امریکایی را تأیید کرد

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، طرح میزبانی از نیروهای نظامی امریکا در این کشور با هدف افزایش امنیت ثبات را تأیید کرده است. به‌گزارش رویترز، همزمان ارتش امریکا اعلام کرده پنتاگون مجوز استقرار نیروهای امریکایی و منابع مورد نیاز در عربستان سعودی را صادر کرده است. اخیرا دو مقام پنتاگون تأیید کردند دولت امریکا قصد دارد ۵۰۰نظامی را به عربستان سعودی اعزام کند.

ترکیه اعتبار اتحادیه اروپا را  به چالش می‌کشد

وزیر دفاع جدید یونان تاکید کرده حفاری‌ گازی غیرقانونی ترکیه در نزدیکی قبرس در واقع محک زدن اعتبار اتحادیه اروپا به عنوان حافظ منافع انرژی اعضایش در مدیترانه است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، نیکوس پاناگیوتوپولوس گفته یونان فعالیت ترکیه در آب‌هایی که قبرس حقوق اقتصادی انحصاری دارد با نگرانی بسیار دنبال می‌کند. یک کشتی ترکیه‌ای در حال حفاری در غرب قبرس است و کشتی دیگری بزودی حفاری در شرق این جزیره را که بین یونانی‌ها و ترک‌ها تقسیم شده است، آغاز می‌کند. دولت ترکیه تاکید دارد اقداماتش در راستای حفظ حقوق انرژی خود و قبرس ترک‌نشین است.

تظاهرات عراقی‌ها علیه فساد و کمبود خدمات

ساکنان چندین استان عراق تظاهرات گسترده‌ای را علیه فساد و کمبود خدمات و فرصت‌های شغلی برگزار کردند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، استان‌های نجف، کربلا، الدیوانیه، میسان، الانبار، نینوا، بابل، واسط، ذی‌قار و کربلا روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردم علیه فساد و نبود خدمات و فرصت‌های شغلی بود. تعدادی از تظاهرکنندگان در استان بصره در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده بودند. نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی شدیدی را برای حمایت از تظاهرکنندگان اتخاذ کردند.

برگزاری انتخابات در مناطق قبایلی پاکستان

مناطق قبایلی پاکستان در شمال غرب این کشور که اخیرا به ایالت خیبرپختونخوا الحاق شده برای نخستین‌بار در تاریخ این کشور شاهد برگزاری انتخابات عمومی بود. به‌گزارش رسانه‌های پاکستانی، رای‌گیری برای تعیین سرنوشت ۱۶کرسی باقی مانده مجلس ایالتی شنبه تحت تدابیر امنیتی آغاز شد. انتخابات پاکستان مرداد سال گذشته برگزار شده بود، اما پس از الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخواه تعداد کرسی‌های مجلس ایالتی با توجه به سهمیه جدید مناطق قبالی افزایش یافت و برای تعیین سرنوشت آن انتخابات میان دوره‌ای ایالتی برای اولین در مناطق قبایلی برگزار شد.

 

 

نظر شما