شناسهٔ خبر: 34213985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

دانشمندان غربی به اهمیت فقه شیعه واقف هستند

آیت الله اراکی گفت: دانشمندان غربی به اهمیت فقه شیعه واقف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  آیت الله «محسن اراکی» در مراسم بازدید از دوره مکالمه عربی مدرسه  علمیه امام زین العابدین(ع) با اشاره به اهمیت زبان عربی گفت: هیچ زبانی به ارزش زبان عربی نمی رسد. ما باید قدر زبان عربی را بدانیم که این زبان زبان الهی است.


دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، فقه و معارف شیعه را دارای مقدمات علمی و دقیق توصیف کرد و افزود: فقه ما فقه نافع و گسترده‌ای برای پیشرفت است و دانشمندان غربی اهمیت آن را به خوبی درک کرده‌اند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند‌‌.


وی اصول را ابزار علم فقه دانست و تصریح کرد: ریاضت ابزار علم است و تا ریاضت کسی قوی نشود نمی‌تواند وارد علم شود .کسانی که منحرف شدند خطای آنها خطای ناشی از ضعف اصول بوده است.


آیت الله اراکی خطاب به شرکت کنندگان در دوره فراگیری زبان عربی اظهار داشت: شما قدم به جاده خوبی گذاشته و راه خوبی پیش گرفته اید، شما پیشتازان این بازگشت حکومت علوی هستید و شما حاملان فرهنگ علوی خواهید بود.


عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم شناخت زبان عربی ادامه داد: زبان عربی بسیار گسترده است و چه از لحاظ واژگان و چه از لحاظ مفهوم دارای معانی معنوی است. امام علی(ع) تاریخ را در زبان عربی خلاصه کرده است.


وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به تزکیه نفس بپردازید، با جدیت درس بخوانید، قرآن و دعا را فراموش نکنید و نعمات الهی را شکرگذار باشید که در آینده آنچه امروز برای خود ذخیره کردید به کمک شما خواهد رسید.

نظر شما